پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون پژوهش مدرسه علميه الزهرا(س) بابل

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) بابل گفت: حوزه های علمیه رسالت سنگینی نسبت به تبیین و اشاعه فرهنگ اسلامی و جلوگیری از حاکمیّت ارزشهای جاهلی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، بنت الهدی جعفر زاده معاون پژوهش در نشست بصیرتی با عنوان" امام حسین (علیه السلام)، ارزش های اسلامی و تاسی به ایشان در  مبارزه با حاکمیت جاهلیت مدرن"، در  جمع طلاب  مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بابل بیان کرد: امام حسین (علیه السلام) تنها مولودی است که میلادش با اشک همرا ه بوده و جبرئیل قبل و بعد از میلاد ایشان روضه کربلا خواندند.

وی افزود:  زمانی که اسم امام حسین(علیه السلام) ذکر می شود، باران رحمت الهی همه موجودات عالم را فرا می گیرد و به همین علت ایشان، رحمت الله واسعه نامیده می شود.

جعفرزاده تصریح کرد: اسامی  اهل بیت (علیهم السلام) تجلی صفاتشان است و حسین یعنی حسن کوچک و این بدین معنی است که اگر کسی حتی یک گناه کوچک هم داشته باشد، می تواند در دستگاه امام حسین (علیه السلام) خدمت کند و به همین علت در مجالس حضرت، همه چه خوب و چه بعد حضور دارند .

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بابل در ادامه گفت: موضوع مهم این است که باید بررسی شود که چرا 50سال پس از رحلت رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، جامعه به جایی می رسد که امام حسین (علیه السلام) ناچار می شود برای نجات جامعه چنین فداکاری کند.

وی تاکید کرد: جامعه آن زمان دچار آفتهائی نظیر تغییر فرهنگ اسلامی، حاکمیت ارزشهای جاهلی وجابجایی ارزشها  و در نتیجه دوری مردم از حقیقت بندگی شد؛ به گو نه ای که  قرآن را به نفع خود تفسیر می کردند.

وی اعلام کرد: امام حسین (علیه السلام) وارث جامعه ای شده بود که مردمش جاهل و حکومت آن کاخ نشینی بودند و از فرهنگ و اخلاق جز زراندوزی خبری نبود؛ لذا امام دو راه بیشتر نداشت که کار فرهنگی و یا انقلاب بکند؛ و قطعا  فعالیت های فرهنگی در چنین جامعه ای که دچار فساد شده بود، تاثیر گذار و موثر نبود.

جعفرزاده در پایان خاطر نشان کرد: شما طلاب نباید بگذارید که تاریخ دوباره تکرار شده و  معیارهای الهی در جامعه عوض شود؛ که اگر این اتفاق بیفتد، قطعا عاشورائی دیگر تکرار و خون انسان های با تقوا مانند امام حسین ریخته شده و ارزشهای الهی جابجا و دین برای منحرفان تفسیر به رای خواهد شد.


انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha