جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب از جامعةالمصطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خالق پور به اقدام وقیحانه و احمقانه امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: ما هیچ هراسی از مکر استکبار جهانی نداریم، زیرا معتقدیم اراده خداوند متعال بر تمام اراده‌ها حاکم بوده، هیچ اراده‌ای در عالم وجود ندارد، مگر به اراده خداوند متعال؛ انسان توحیدی از خشم هیچ قدرتی، هراس به دل راه نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور در جمع شرکت‌کنندگان در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی جهان، ضمن خیر مقدم به حضور مهمانان ارجمند، اظهار داشت: همواره قدردان تلاش و مجاهدت دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه بزرگ و تأثیرگذار در جهان هستیم.

وی با بیان این که جامعةالمصطفی میزبانی شما عزیزان قرآنی را افتخاری بزرگ می‌داند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همراهی و همکاری یکدیگر، روز به روز پرچم قرآنی را با اقتدار و سربلندی در سراسر جهان به اهتزار درآوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، در ادامه به برخی از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی اشاره نمود و اذعان داشت: جامعة‌المصطفی ضمن راه‌اندازی مراکز متعدد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی میزبان دانش‌پژوهانی از 130 ملیت جهان است.

جانشین ریاست جامعةالمصطفی ارائه محتواهای علوم انسانی را براساس معارف اسلامی از هدف‌گذاری‌های جامعه‌المصطفی برشمرد و ابراز داشت: اعتقاد داریم اسلام ضمن ارتقای سطوح معرفتی انسان‌ها، می‌تواند دنیا را به زیبایی‌های الهی آراسته کند و در آبادانی بیش از پیش جامعه بشری ایفای نقش نماید.

وی آیه «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» را از شعارهای اساسی آموزه‌های اسلامی برشمرد و ابراز داشت: انس با قرآن، رهایی از مکر شیطان را به دنبال خواهد داشت و هر چه انس انسان با قرآن بیشتر باشد، آدمی از شر شیاطین انس و جنس ایمن‌تر خواهد بود.

جانشین ریاست جامعةالمصطفی بر مراقبت از پیوند و ارتباط معنوی با قرآن کریم تأکید نمود و اظهار داشت: نتیجه انس با قرآن باید تقویت تفکر توحیدی بوده، باورهای توحیدی را به وسیله قرآن تقویت نماییم، زیرا توحید محور اصلی و اساسی معارف قرآنی است و تنها راه نجات بشریت، در بازگشت به اصالت توحیدی نهفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، در ادامه، توجه به آیات سوره حمد و بیان حقیقت توحیدی را در آن مهم دانست و خاطرنشان کرد: حمد، همان ثنای الهی است که انسان باید روزانه بر آن تأکید و به آن اعتراف نماید.

وی با بیان این که توجه به ربوبیت الهی، انسان را به تعالی می‌رساند، ابراز داشت: در تفکر توحیدی، همه چیز از آن خداوند متعال و در اختیار ذات اقدس الهی بوده، انسان تنها در برابر الله تواضع نموده، خداوند متعال و انسان‌های متصل به ایشان بزرگ شمرده می‌شود.

جانشین ریاست جامعةالمصطفی تأکید کرد: در نزد مسلمان توحیدی، فقط خداوند متعال بزرگ است و همه چیز در برابر او ناچیز دانسته می‌شود، مگر آن که متصل به ذات اقدس الهی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و استبداد را آموزه‌ای قرآنی دانست و اذعان داشت: مسلمان واقعی از هیچ قدرتی جز خداوند متعال هراسی به دل راه نمی‌دهد و تنها از ذات اقدس الهی مدد می‌جوید.

وی به اقدام وقیحانه و احمقانه امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اشاره نمود و ابراز داشت: ما هیچ هراسی از مکر استکبار جهانی نداریم، زیرا معتقدیم اراده خداوند متعال بر تمام اراده‌ها حاکم بوده، هیچ اراده‌ای در عالم وجود ندارد، مگر به اراده خداوند متعال؛ انسان توحیدی از خشم هیچ قدرتی، هراس به دل راه نمی‌دهد.

وی تصریح نمود که امروز امریکا در دام مکر الهی گرفتار شده است و ابراز داشت: «وَ مَكَروا وَ مَكَرَاللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ؛ امریکا می‌پندارد اگر ایران را تروریست اعلام کند، جهانیان از آن خواهند ترسید، در حالی که این امر توجه جهانیان را به سوی ایران سوق خواهد داد و به سود اسلام و مسلمانان خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، در پایان، بر توسعه و گسترش تفکر توحیدی تأکید نمود و یادآور شد: همواره دعا می‌کنیم خداوند متعال توفیق خدمت به قرآن و نشر معارف قرآنی را بیش از پیش نصیب همه ما گرداند.

آقای اسدی، در ابتدای این دیدار، با بیان این که مسابقات بین‌المللی قرآن با مشارکت و همراهی سه نهاد بزرگ جمهوری اسلامی ایران، یعنی جامعةالمصطفی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده است، تصریح کرد: در سال جاری، شاهد برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی بودیم.

وی گسترش رشته‌های آزمونی، ترتیل، تفسیر قران کریم و رشته پایان‌نامه‌ها را از شاخصه‌های این دوره از مسابقات عنوان کرد و ابراز داشت: جامعة‌المصطفی از برجسته‌ترین مراکز علمی جهان اسلام است که فعالیت‌های قرآنی گسترده و عمیقی در سراسر عالم پی‌گیری می‌کند.

آقای اسدی با اشاره به این که در سومین دوره مسابقات، بیش از 420 نفر شرکت نموده‌اند، اظهار داشت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات، از طریق تماس تصویری برخط و با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار شد.

رئیس ستاد سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی با بیان این که 52 نفر از 32 کشور جهان برای حضور در مرحله نیمه نهایی برای حضور در قم دعوت شدند، خاطرنشان کرد: مرحله نیمه نهایی مسابقات پنجشنبه گشت برگزار و عده‌ای در رشته‌های مختلف وارد مرحله نهایی شدند.

آقای اسدی با بیان این که مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی جمعه برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم اختتامیه در فضایی معنوی و با حضور طلاب علوم دینی جهان، نویدبخش آینده‌ای روشن برای سال‌های پیش روست.

وی ارائه برنامه‌های دانش‌افزایی را در بستر فضای مجازی، از اقدامات پیش روی ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی دانست و ابراز داشت: برگزارکنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن، همواره، به دنبال ارتقای دانش قرآنی در سطوح گوناگون هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha