پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام توسلی نژاد

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان شمالی با تاکید بر این که طلاب سنی و شیعه بصورت مساوی خدمات دریافت می کنند، گفت: این مرکز به همراه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باید به‌عنوان دو بال عمل کنند تا حوزویان بتوانند بهتر و مؤثرتر به ایفای رسالت طلبگی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد توسلی‌نژاد، امروز در نشست مسئولان این مرکز، اظهار کرد: باید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به‌عنوان دو بال عمل کنند تا حوزویان بتوانند بهتر و مؤثرتر به ایفای رسالت طلبگی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان شمالی هم در همین راستا برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های این مرکز اجرای برنامه‌های فرهنگی برای خانواده‌های طلاب و روحانیان ازجمله برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای همسران و فرزندان طلاب است.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد با اشاره به اعطای تسهیلات به همسران طلاب و روحانیان برای راه‌اندازی مشاغل خانگی، اضافه کرد: افزون بر این، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به طلاب و روحانیان شیعه و سنی در سال تحصیلی جاری به نسبت سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته و در این زمینه تسهیلات به طلاب اهل سنت و شیعه بالسویه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر این برگزاری همایش پیوندهای آسمانی هم با شرکت طلاب جوان و خانواده‌های آن‌ها و ارائه مشاوره خانواده در دستور کار این مرکز قرار دارد.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همایش کارگاه ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی برای مزدوجان تازه عقد کرده با شرکت 140 نفر در ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش ممتازان تحصیلی ویژه فرزندان و خانواده‌های طلاب، گفت: همایش ممتازان با شرکت فرزندان و همسران طلاب و روحانیان که ممتاز تحصیلی هستند و امسال آمار فرزندان و همسران طلاب و روحانیان که ممتاز تحصیلی هستند به 277 نفر افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد با اشاره به نقش برگزاری این همایش در تشویق فرزندان حوزویان برای تحصیل بهتر، خاطرنشان کرد: علاوه بر این برگزاری این همایش اثرگذاری ویژه‌ای در احیای هویت خانوادگی طلبگی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha