جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با تشریح معنای سبک زندگی، گفت: طلاب بهترین شرایط را برای ترویج سبک زندگی دینی و تبلیغ ارزش های اسلامی دارند، که برای این کار تمام واحدهای حوزوی باید در کنار هم فعالیت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم حسینی واعظ در جمع معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان گلستان، ضمن گرامیداشت ماه شعبان و ولادت ائمه اطهار علیهم السلام و آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند: «دوست ندارم جوانی از شما {شیعیان} را جز بر دو گونه ببینم؛ دانشمند و دانشجو.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ضمن مهم دانستن مسئولیت علمی افراد، ابراز کرد: معاونین آموزش متصدی امری هستند که در روایات و سیره بزرگان بر آن تاکید زیادی شده است؛ عده ای طالب علم هستند و عده ای متعلم؛ اگر محصول مدرسه تنها مباحث آموزش باشد، موجب زیان می شود، زمانی موفق هستید که در زمینه های پژوهش، فرهنگی، اجتماعی و سبک زندگی دینی خوب کار نمائید.

حسینی واعظ با تشریح معنای سبک زندگی، اذعان کرد: طلاب بهترین شرایط را برای ترویج سبک زندگی دینی و تبلیغ ارزش های اسلامی دارند، که برای این کار تمام واحدهای حوزوی اعم از آموزش، فرهنگی، پژوهش باید در کنار هم فعالیت نمایند تا طلابی عالمه و موفق تربیت نمایند، طلابی که هم پژوهشگر خوبی باشند و هم مبلغ خوب.

وی ضمن تاکید بر توام کردن تبلیغ و پژوهشگر با یکدیگر، ادامه داد: حوزه های علمیه باید «سرباز منتظر» پرورش دهند؛ سرباز امام زمان(عج) باید یک فرد عالم در جامعه باشد.

استاد حوزه با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه، بر فعالیت جهادی در این زمینه و همکاری تمامی واحدهای حوزوی تاکید کرد.

حسینی واعظ همچنین بر کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده و تلاش برای کاهش آلام آنان تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha