جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ رحیمی با اشاره به اینکه باید برنامه جامع هزینه کرد زکات داشته باشیم، ابراز کرد: نحوه مصرف زکات بر مبنای اعتماد کامل مردم باشد، همچنین ارائه برنامه های جامع نیز موجب ترویج و تبیین این فریضه الهی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، رحیمی ظهر امروز در جلسه شورای زکات که در سالن جلسات مرکز صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: افزایش رزق و نزدیک شدن دل ها به یکدیگر از جمله مواردی است که هنگام پرداخت زکات انسان متوجه آن می شود.

وی از بین بردن فقر را یکی دیگر از عوامل پرداخت زکات برشمرد و افزود: زکات نعمتی است که خداوند به انسان عطا کرده و موجب افزایش ذخیره معنوی در آخرت می شود.

استاندار فارس با بیان اینکه جهت اخذ و ساماندهی زکات تکلیف به فرمانداران، دهیاران و سایر دستگاه های مرتبط ابلاغ شده است، تصریح کرد: همه نهای های ذیربط باید در این مورد وارد عمل شوند و اقدامات لازم را تدابیر بی اندیشند.

وی، هزینه مصرفی زکات در بخش های مختلف را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تاکید بر این بوده که از همان منطقه و محلی که معادل زکات واجبی که مردم برای فعالیت های عمرانی می گذارند، هزینه عمرانی همان منطقه نیز شود.

رحیمی با اشاره به اینکه باید برنامه جامع هزینه کرد زکات داشته باشیم، ابراز کرد: نحوه مصرف زکات بر مبنای اعتماد کامل مردم باشد، همچنین ارائه برنامه های جامع نیز موجب ترویج و تبیین این فریضه الهی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha