شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی شورا سازمان تبلیغات فارس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات استان فارس گفت: سازمان های مربوط به زکات باید فرهنگ سازی کنند که به ازای آنچه که جمع می شود یا معادل آن بین فقرای منطقه تقسیم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام رضایی ظهر امروز در جلسه شورای زکات که در سالن جلسات صدا و سیما مرکز فارس برگزار شد، گفت: زکات پس از جمع آوری به فقرا پرداخت می شود و برخی از مساجد که در این امر مقداری اکراه دارند از این جهت است که می خواهند کمک به فقرای منطقه شود.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات استان فارس تصریح کرد: سازمان های مربوط به زکات باید فرهنگ سازی کنند که به ازای آنچه که جمع می شود یا معادل آن بین فقرای منطقه تقسیم شود. اگر بنا است این اتفاق رقم بخورد باید فرهنگ سازی شود.

در ادامه این جلسه محمد رضا امیری، فرماندار شیراز نیز با اشاره به اینکه 82 روستا پرداخت کننده زکات در سال گذشته بوده اند، اظهار داشت: تعداد روستا های مشمول 106 روستا بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان شیراز 58 میلیارد ریال زکات در سال گذشته پرداخت کرده است، افزود: باید در تبلیغات نیز به سمت رویکرد عمرانی برویم.

فرماندار شیراز به نحوه پرداخت زکات اشاره کرد و بیان داشت: باید به سوی استفاده از روش های پرداخت الکترونیک برویم، اگر بتوانیم به منظور شفافیت سایتی را طراحی کنیم تا درآمد ها مشخص شود این عمل بسیار مطلوب خواهد بود.

فرهنگ سازی زکات در تریبون های نماز جمعه

محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: برگزاری جلسات شورای ذکات در شهرستان ها، توصیه به ائمه جمعه و ایراد خطبه پیرامون زکات و توجیه مبلغین بومی و ارائه گزارش عملکرد از جمله مواردی بود که در جلسه قبل مصوب شده است.

وی به برنامه های اجرا و برگزار شده در بخش زکات اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی حضور فعالان زکات در برنامه های صدا و سیما، نامگذاری میادین خیابان ها و بوستان ها به نام زکات نیز از دیگر برنامه هایی است که در سطح استان اجرا و برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس با بیان اینکه امیدواریم خروجی این جلسه برای رفع نیازمندی های مردم باشد، تصریح کرد: در سال گذشته با همت مردم متدین استان جایگاه ویژه ای در کشور را به خود اختصاص دادیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha