پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه نمایندگان طلاب استان های سیل زده با آیت الله بوشهری

حوزه/ نمایندگان طلاب و فضلای استان های سیل زده در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به ارائه گزارشی از وضعیت سیل استان های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای استان های سیل زده کشور با آیت الله حسینی بوشهری که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت:‌ از آیت الله حسینی بوشهری که نسبت به مسائل استان های سیل زده دغدغه داشته و اجازه برگزاری این جلسه را دادند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی اذعان داشت: نمایندگان طلاب و فضلا تلاش های شبانه روزی در استان های سیل زده خود داشته که نشان از دغدغه آنان دارد .

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: بحمدالله نمایندگان ولی فقیه در استان ها به امر امام خامنه ای مأموریت یافته و ارتش و سپاه پاسداران نیز در این عرصه و جریان، وارد شده و بحمدالله بخشی از مشکلات مردم التیام پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: امروز بیشترین مشکل در استان خوزستان، لرستان و گلستان وجود دارد که آثار سیل همچنان باقی مانده و مردم دچار مشکلات فراوان هستند.

وی تصریح کرد: نعمت هایی که بارش ها برای کشور، مخصوصا استان هایی که دارای خشکسالی بوده اند، داشته، کم نبوده است؛ اما بالاخره مشکلاتی نیز داشته و آسیب هایی را وارد کرده است.

* گزارش نماینده طلاب و فضلای استان مازندران

در ادامه حجت الاسلام باقرزاده، نماینده طلاب و فضلای فریدونکنار به ارائه گزارشی از وضعیت سیل در استان مازندران پرداخت و گفت: گزارش های سازمان های بین المللی امدادرسان حاکی از آن است که سیل یکی از جدی ترین مخاطرات طبیعی بوده و خرابی ها و خسارات منجر به سیل در کشور رشد 250 درصدی داشته و 70 درصد اعتبارات سالانه ستاد حوادث غیرمترقبه صرف سیل می شود.

وی ابراز داشت: ما در استان مازندران شاهد دو سیل ویرانگر بوده ایم؛ مرحله اول در بیست و هفتم اسفندماه 97 رخ داده که 12 شهرستان، 9 شهر و 700 روستا در این سیل دچار خسارت شده و یک هزار و 339 میلیارد تومان خسارت داشته است که بالغ بر 550 میلیارد تومان آن در بخش کشاورزی بوده است.

نماینده طلاب و فضلای فریدونکنار خاطرنشان ساخت: سیل مرحله دوم در روز دوازدهم فروردین ماه 98 اتفاق افتاد که در این مرحله نیز 334 میلیارد تومان خسارت داشته ایم.

حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: از زیبایی هایی که این سیل به وجود آورد، همدلی، همبستگی و مساعدت عامه مردم و مسئولین، به ویژه طلاب و گروه های تبلیغی و جهادی بوده است.

وی بیان داشت: حضور طلاب بسیار پرشور بوده که نگاه های اکثریت مردم را به خود جلب کرده و پاسخ محکمی به یاوه گوهای داخلی و خارجی بوده است.

نماینده طلاب و فضلای فریدونکنار اظهار داشت:190 نفر از طلاب و فضلای مازندرانی در قالب گروه های جهادی در منطقه مازندران، گلستان و لرستان حضور داشته و هزاران پک غذایی جمع آوری و به سیل زدگان اهدا شده است.

حجت الاسلام باقرزاده در ادامه به ارائه پیشنهادات خود پرداخت و گفت: مدیریت صحیح در توزیع کالا، اعزام مبلغین متخصص مشاوره قبل از ماه مبارک رمضان، تماس از طرف بزرگان و مسئولین حوزه با ائمه جمعه و جماعات و بررسی نیازمندی آنان، نشست مسئولان حوزه با مدیران گروه های تبلیغی-جهادی و ... از جمله ضروریاتی است که باید به آن پرداخت.

وی در پایان ابراز داشت: ما نماینده ای در استان مازندران داشتیم که با اینکه جهاز فرزند خود را آماده کرده بود، چندین کالا را از جهاز فرزند خود را به سیل زدگان محله خود داده است.

* گزارش نماینده طلاب و فضلای استان گلستان

حجت الاسلام آخوندی، نماینده طلاب و فضلای گرگان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت سیل استان گلستان پرداخت و گفت: سیل در استان گلستان تقریبا با استان مازندران همزمان بوده و خسارت های زیادی را به همراه داشته است.

وی ابراز داشت: عدم لایروبی رودخانه و مسیل ها از جمله دلائل مهم به راه افتادن سیل بوده است که برخی از آنان، قریب به 60 سال لایروبی نشده بود.

نماینده طلاب و فضلای گرگان خاطرنشان ساخت: عدم مدیریت صحیح دولت های سابق در لایروبی رودخانه ها و مسیل ها، دخالت زیادی در این اتفاق داشته است.

حجت الاسلام آخوندی تصریح کرد: پیش بینی های زیادی برای بارندگی در استان گلستان شده بود؛ اما کار جدی برای مدیریت این باران انجام نشد و سد به صورت کم کم باز نشد؛ اما به یک باره مجبور به رهاسازی آب ها شده و این فاجعه رخ داد.

وی بیان داشت: همچنین رانش زمین را در منطقه مینودشت داشتیم که علت آن تراشیدن جنگل ها در استان گلستان بوده است.

نماینده طلاب و فضلای گرگان اظهار داشت: حضور نیروهای جهادی و مردمی در این سیل از اتفاقات خوب بوده است که از طلاب و فضلایی از کرج، تهران، لرستان، مازندران، تبریز و سایر شهرها و استان ها حضور داشته اند.

حجت الاسلام آخوندی ابراز داشت: مدیریت خوبی نیز از سوی نیروهای جهادی در این سیل اتفاق افتاد که یادآور دفاع مقدس بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: رضایت مندی مردم از نیروهای جهادی، سپاه و طلاب و روحانیون بسیار زیاد بوده است؛ چراکه با چشم خود دیدند که طلاب و فضلا به کمک آنان آمده و در حال فعالیت جهادی هستند.

نماینده طلاب و فضلای گرگان تصریح کرد: هفت سپاه استان های مختلف، به عنوان معین استان گلستان انتخاب شده و رهبر انقلاب نیز چهار هزار دام زنده و ستاد اجرایی فرمان امام، چهار هزار بسته لوازم خانگی به مردم استان گلستان اهدا کرده اند.

حجت الاسلام آخوندی در پایان گفت: بحمدلله با فعالیت هایی که سپاه پاسداران به صورت مجاهدانه انجام داده، آب در حال فروکش کردن در آق قلا و گمیشان است.

* گزارش نماینده طلاب و فضلای استان لرستان

حجت الاسلام سوری لکی، نماینده طلاب و فضلای کوهدشت نیز در این جلسه، گزارشی از وضعیت سیل استان لرستان ارائه کرد و گفت: سیل در استان لرستان از آنجا که در منطقه کوهستانی قرار دارد، قابل مقایسه با سیل در استان های شمالی نیست؛ در لرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی، سیل ویرانگر بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مبلغین برای بنده بیان می کرد که وقتی این سیل را دیدم، احساس کردیم قیامت به پا شده است؛ این سیل خانه های چندطبقه را با خود برد و اگر شخصی فرار نمی کرد، سیل او را نیز با خود می برد.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت تصریح کرد: اکثر شهرستان های استان لرستان در معرض سیل قرار گرفتند؛ البته دارای شدت و ضعف بوده است؛ ولی شهرهای معمولان و پلدختر قریب به 80 درصد خسارت و آسیب داشته اند.

حجت الاسلام سوری لکی بیان داشت: 35 هزار واحد مسکونی به طور کلی تخریب شده و جاده و پل ها خسارت های فراوانی دیده اند.

وی اظهار داشت: 240 پل تخریب شده و جاده خرم آباد به معمولان نیز به طور کلی ویران گشته و جاده جدیدی باید ایجاد شود.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت ابراز داشت: جوسازی زیادی از زبان مردم نجیب و لرستان؛ مخصوصا مردم منطقه پلدختر علیه نظام، دولت و رهبری از سوی کانال های معاند منعکس شده است؛ اما واقعیت این نیست؛ لرستان همان استان ولایتمدار و انقلابی است؛ اما با توجه به اینکه از قبل پیش بینی شده و اعلام شد که سیل شدیدی در استان اتفاق می افتد؛ اما تنها تلاش مراکز اجرایی و دولتی این بود که در راستای نجات جان مردم اقدام کنند؛ ولی می توانستند برای جلوگیری از تخریب ها هم کاری انجام دهند و باید تدابیری اندیشیده می شد تا شاهد خسارت و تخریب به این اندازه نباشیم.

حجت الاسلام سوری لکی خاطرنشان ساخت: نیروهای جهادی با 48 ساعت تأخیر به شهر معمولان رسیدند و آب، برق و گاز شهر نیز قطع بود که به این دلیل شاهد برخی اعتراضات بوده ایم.

وی تصریح کرد: در سیل استان لرستان، تاکنون 14 نفر جان باخته اند و آمار سه هزار و 200 میلیارد تومانی برای خسارت ها اعلام کرده اند؛ اما یقینا بیشتر است و 800 روستا خسارت دیده و در حال حاضر 35 روستا آب و برق ندارند که مسئولان در حال تلاش برای وصل کردن آب و برق هستند.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت بیان داشت: جمع آوری گِل در شهر معمولان به اتمام رسیده و در شهرستان پلدختر نیز تا آخر هفته به اتمام خواهد رسید.

حجت الاسلام سوری لکی اظهار داشت: متأسفانه حضور گروه های جهادی انحرافی چشمگیر بوده و تا توانسته اند به مردم خدمت کرده و هدیه داده اند؛ اما بر علیه نظام، دولت و رهبری جوسازی داشته و با کمک سپاه توانستیم این نوع گروه ها را از منطقه بیرون نماییم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر قریب به 500 روحانی جهادی و فعال در شهرستان پلدختر و شهر معمولان حضور داشته و انصافا روحانیت در این قضیه افتخار آفرید و به صورت خودجوش و جهادی حضور داشته و نماینده پلدختر با شهریه خود نان برای مردم تهیه نمود و میان آنان توزیع کرد.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت خاطرنشان ساخت: حدود 85 مدرسه از مدارس آموزش و پرورش تخریب شده و حوزه علمیه پلدختر نیز آسیب دیده است.

حجت الاسلام سوری لکی تصریح کرد: از آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه تشکر می کنیم که دستور دادند تمام حوزه های علمیه لرستان تعطیل شده و به کمک مردم بشتابند.

وی در پایان یادآور شد: 13 خانه عالم و 15 مؤسسه قرآنی نیز در این سیل تخریب شده و چهار استاد و روحانی مستقر در پلدختر نیز خسارت 100 درصدی به منزل و لوازم زندگی آنان وارد شده است.

* گزارش نماینده طلاب و فضلای شیراز

حجت الاسلام استوار میمندی، نماینده طلاب و فضلای شیراز نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از سیل شیراز پرداخت و اظهار داشت: در این 20 روز اخیر حوادث تلخی اتفاق افتاد؛ اما به تعبیر مقام معظم رهبری، امسال سال برآورده شدن فرصت ها از دل تهدیدهاست.

وی ابراز داشت: سیل اخیر دو تهدید را تبدیل به فرصت کرد؛ تهدید اول هجم تبلیغات علیه نهاد روحانیت بود که در دو سال اخیر بسیار زیاد بوده و این سیل و حضور جهادی طلاب و فضلا سبب تبدیل شدن تهدید به فرصت شده است.

نماینده طلاب و فضلای شیراز خاطرنشان ساخت: تهدید دومی که به فرصت تبدیل شد، تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که ورق برگشت و بر علیه خودشان به کار بسته شد.

حجت الاسلام استوار تصریح کرد: بیشترین آفات و تلفات انسانی را در عرض 20 دقیقه قریب به 22 نفر در سیل شیراز داشته ایم.

وی بیان داشت: روحانیون تبلیغی که عازم شیراز شده بودند، پس از سیل هشت نفر به سمت دروازه قرآن حرکت کرده و برخی از مردم شروع به پرخاش به این طلبه ها کردند؛ اما این عزیزان به گونه ای صحنه را مدیریت نمودند که هلال احمر و ... با مدیریت آنان کارها را انجام می داد و پس از آن، اشخاص معترض، اظهار شرمندگی کرده و عذرخواهی کردند.

نماینده طلاب و فضلای شیراز اظهار داشت: پس از وقوع سیل، 650 نفر در مصلا و دو هزار نفر در نمایشگاه شهرک گلستان اسکان داده شدند.

حجت الاسلام استوار ابراز داشت: همچنین روز سه شنبه، محله فقیرنشین سعدی شیراز نیز مورد تأثیر سیل قرار گرفت و امکانات مردم مورد آسیب واقع شد و حضور روحانیون شیراز بسیار پرشور بوده است؛ به گونه ای که مردم می گفتند مگر اینجا حوزه علمیه باز شده است که این همه طلبه حضور دارند؟.

وی خاطرنشان ساخت: فرهنگ مهمان نوازی مردم شیراز در این سیل بسیار چشمگیر بود و مردم ناراحت مسافران نوروزی بوده و نهضت خودجوشی اتفاق افتاد که مردم به سمت مسافران رفته و آنان را در منازل خود جای دادند.

نماینده طلاب و فضلای شیراز تصریح کرد: همچنین تعمیرگاه های ماشین، موبایل فروشان و ... کمک زیادی به سیل زدگان انجام داده و شاهد کمک جانانه ای بودیم.

حجت الاسلام استوار بیان داشت: از آیت الله اعرافی تشکر داریم؛ چراکه در تمام استان های سیل زده به مدیران اعلام کردند که از ظرفیت طلاب و حوزه برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند و خود ایشان نیز سرکشی به استان های سیل زده داشته و همین باعث شد مدیران مدارس، اردوهای جهادی را در استان های سیل زده راه اندازی کرده و باید در جامعه مدرسین از این سیاست تقدیر شده و برای آینده تقویت شود.

* گزارش نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان

حجت الاسلام بچاری، نماینده طلاب و فضلای آبادان در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت سیل استان خوزستان پرداخت و گفت: اعزام گروه های جهادی و تبلیغی به استان خوزستان از نیازهای امروز این استان است.

وی ابراز داشت: این سیل سبب شده که فاضلاب خوزستان با آب سیل وارد شهر شده و با بررسی هایی که انجام شده، بوی بد آن در شهرها ماندگار خواهد شد و سبب نارضایتی مردم شده است.

نماینده طلاب و فضلای آبادان خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلا بحمدالله حضور پرشور و فعالی داشته و پیشنهاد داریم نسبت به دروس و امتحانات آنان پیش بینی های لازم انجام شود تا از دروس عقب نمانند.

حجت الاسلام بچاری تصریح کرد: حضور طلاب در میان مردم بسیار تأثیرگذار بوده و سبب تغییر نظر مردم شده است.

حجت الاسلام بچاری بیان داشت: مردم در این سیل زمین های خود را از دست داده و با توجه به اینکه وضعیت مردم؛ مخصوصا در جنوب خوزستان خوب نیست، دچار مشکلات بسیاری خواهند شد و درخواست داریم صدای مردم را خدمت مقام معظم رهبری برسانید تا فکری برای مشکلات موجود آنان شود.

وی اظهار داشت: عدم هماهنگی میان دستگاه ها و نهادهای گوناگون از جمله مشکلات امروز سیل خوزستان است و همه تحت یک فرماندهی خاص نیستند.

نماینده طلاب و فضلای آبادان ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلای استان خوزستان حضور جدی و شبانه روزی در استان داشته و حتی به فکر علوفه دام های باقیمانده مردم هم بوده اند تا از مشکلات موجود کاسته شود.

حجت الاسلام بچاری خاطرنشان ساخت: امنیت اجتماعی از دیگر چالش های موجود است که سبب شده مردم منازل خود را تخلیه نکنند؛ چراکه می خواهند از لوازم باقیمانده در منازل خود محافظت نمایند.

وی تصریح کرد: آب های پنج استان به خوزستان سرازیر شده و از دو روز قبل آب ها به این استان رسیده و هر لحظه آب در حال بالا آمدن است که باید عنایت بیشتری به این منطقه شود.

نماینده طلاب و فضلای آبادان بیان داشت: سوء استفاده دشمن با ایجاد تفرقه میان قومیت ها از دیگر مشکلات موجود است و مردم احساس می کنند که توجه مناسبی به آنان نمی شود.

حجت الاسلام بچاری اظهار داشت: درباره هورالعظیم نیز اخبار ضد و نقیضی وجود دارد و گفته می شود که از شب گذشته هور باز شده تا آب ها به سمت آن روانه شود.

* پیشنهادات نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: یکی از برنامه هایی که باید مدنظر قرار بگیرد، برگزاری نشستی با حضور مدیران حوزه های استانی، مسئولان اوقاف، مسئولان سازمان تبلیغات، نماینده مرکز استانداری، نماینده طلاب و ... است تا بتوان به جمع بندی بهتر و دقیق تری رسیده و راه حل مناسب تری ارائه کرد.

وی اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید در مناطق سیل زده حضور حداکثری داشته باشند؛ چراکه ساخت و سازها حداقل سه سال به طول خواهد انجامید و باید در کنار مردم بود.

* گزارش نماینده طلاب و فضلای بابل

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی، نماینده طلاب و فضلای شهرستان بابل نیز در این جلسه اظهار داشت: در کنار نمایندگان طلاب، هشت گروه تبلیغی نیز برای کمک سیل زدگان مازندران، گلستان و لرستان حضور داشتند.

وی ابراز داشت: قیاس میان سیل این استان و آن استان به صلاح نیست؛ چون هر منطقه با موقعیت جغرافیایی خود دچار آسیب فراوان است و باید به فکر مردم بود.

نماینده طلاب و فضلای بابل خاطرنشان ساخت: برگزاری نشست مشترک اعضای جامعه مدرسین، معاونت تبلیغ حوزه و مدیران گروه های تبلیغی از ضروریاتی است که می تواند تمام نظرات و پیشنهادات را جمع آوری کرد.

حجت الاسلام حسین زاده تصریح کرد: از ریاست سازمان تبلیغات کشور تشکر ویژه داریم که به عنوان اولین فرد ملی در استان گلستان و مازندران حضور پیدا کرد و به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب سرکشی های خوبی داشت؛ همچنین در استان مازندران نیز نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیرکل تبلیغات اسلامی و ... حضور چشمگیری در کنار مردم سیل زده داشته اند.

* گزارش نماینده طلاب و فضلای نکا

همچنین حجت الاسلام نورزاده زارمی، نماینده طلاب و فضلای شهرستان نکا نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های طلاب و فضلا نکا در سیل مازندران پرداخت و گفت: روحانیت قدری از مردم فاصله گرفته است و ما در سیل اخیر مشاهده کردیم که مردم از ما انتظار دارند در غم و شادی های آنان شریک بوده و صرفا به فکر منبر و نمازجماعت نباشیم.

وی اظهار داشت: در حین کمک رسانی به سیل زدگان، جوانی نزد بنده آمد و گفت: حاج آقا؛ اگر هزار منبر برای بنده می رفتید، شاید تأثیر چندانی برای من نداشت؛ اما وقتی شما را عمامه بر سر و با لباس گل آلود و بیل به دست مشاهده کردم، مورد مقبولیت و محبوبیت من واقع شدید.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان نکا ابراز داشت: در سیل اخیر، کشاورزی استان مازندران با آسیب جدی روبرو شده است؛ چراکه اکثر باغات این استان متشکل از درخت های پرتغال و هلوست و این درختان پس از ماندن 10 الی 15 روز در آب، به طور کلی خشک شده یا آفت می زند که برای این قشر آسیب دیده، ضرر زیادی است و اگر هم بخواهند مجدد نهالی را بکارند، حداقل تا سه سال آینده ثمر خواهد داد که در این راستا باید برای مشکلات معیشتی آنان چاره ای اندیشیده شود.

مدیر گروه های فرهنگی تبلیغی یاوران حضرت مهدی (عج) به ذکر خاطره ای از فعالیت در مناطق سیل زده پرداخت و گفت: در منزلی برای کمک رفته بودیم که خانم آن خانه به بنده فرمود: حاج آقا میشه یخچال را داخل اتاق ببرید که با کمال میل پذیرفتیم؛ اما هنگامی که یخچال به داخل اتاق برده شد، شخصی را در خانه مشاهده کردیم که دراز کشیده بود و بیرون نمی آمد؛ علت را جویا شدیم که چرا این شخص کمک نمی کند؟ که پاسخ داد: این شخص دارای بیماری اعصاب و روان است و به خاطر زخمی که در پاهای این شخص وجود دارد، قادر به حضور در آب نیست و برای او مضر است.

دبیر شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان مازندران ادامه داد: پس از متوجه شدن مریضی این شخص، از طلاب و فضلایی که در این خانه برای کمک رسانی حضور داشتند، خواهش کردیم که تمام کارهای این منزل به پایان برسد و پس از آن خارج شویم؛ هنگامی که کارها تمام شد، خانم آن منزل با زبان شیرین مازندران تشکر زیادی از دوستان طلبه داشت و دعاهای بسیاری برای جمع حاضر انجام داد که فیلم حضور در این منزل و دعاهای این خانم موجود است.

یادآور می شود گزارش حجت الاسلام نورزاده به همراه پخش کلیپ کمک رسانی به سیل زدگان روستای رکنکلای شهرستان سیمرغ استان مازندران انجام شد.

* گزارش نماینده طلاب و فضلای پلدختر

در پایان حجت الاسلام عادلی، نماینده طلاب و فضلای خرم آباد و پلدختر نیز به ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر ارائه کرد و گفت: لقب پلدختر، هویزه ثانی است و این شهر مورد بی مهری های زیادی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: از دو روز پیش از سیل، استاندار، نماینده مجلس و ... هشدار عدم غفلت از سیل را به مردم می دادند؛ اما متأسفانه هیچ امکاناتی برای پس از سیل تدارک دیده نشد و اگر نبود همت مردم این شهرستان، بیش از دو هزار کشته داشتیم که عدم تلفات از معجزات این سیل بوده است.

نماینده طلاب و فضلای خرم آباد و پلدختر ابراز داشت: حقیقتا روحانیت در پلدختر از ساعات اولیه حضور داشته و در ابتدا برای مردم نان تهیه می کردند؛ چراکه دو روز از مسئولان خبری نبود و کاری برای مردم انجام ندادند.

حجت الاسلام عادلی خاطرنشان ساخت: امروز روحانیت، سپاه پاسداران، ارتش و ... در کنار این مردم هستند؛ اما وقتی دور آنان خالی شود، متوجه عمق فاجعه خواهند شد و در این زمان است که باید به آنان کمک شود.

وی تصریح کرد: دست تک تک روحانیون جهادی را می بوسم؛ اما پس از تخلیه شهر، نیازمند حضور بزرگان هستیم تا چندین روز در کنار مردم بمانند و رسیدگی کنند.

نماینده طلاب و فضلای خرم آباد و پلدختر بیان داشت: امروز از نیازهای ضروری شهرستان پلدختر، ایجاد حمام و سرویس های بهداشتی است و به نظر می رسد حوزه از کمک های خود می تواند در این راستا کمک نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha