جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد باستانی رنگارنگ سلیمانیه در بوسنی بازگشایی شد + تصاویر

حوزه/ روز گذشته طی مراسمی، یک مسجد تاریخی در شهر تراونیک در بوسنی و هرزگوین که به خاطر ساختار رنگارنگ و نمای زیبایش شناخته شده می باشد، پس از بازسازی و مرمت افتتاح گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» روز گذشته در یک جشن ملی، مسجد تاریخی سلیمانیه در شهر تراونیک واقع در قلب کشور مسلمان نشین اروپای جنوب شرقی در بوسنی و هرزگوین پس از مرمت و بازسازی افتتاح گردید.

خبرنگاران رسانه های محلی در این باره گزارش دادند: مسجد رنگین بازسازی شده سلیمانیه در حضور تعداد بی شماری از مومنین و نمازگزاران مسلمان و جمعی از نمایندگان مذهبی و احزاب سیاسی در بوسنی افتتاح شد.

این مسجد تاریخی یکی از مهمترین نمادهای تاریخی شهر تراونیک در 90 کیلومتری غرب سارایوو می باشد که «شهر وزیرها» نیز نامیده می شود.

از ویژگی های منحصر به فرد این مسجد، دکورهای رنگارنگ، دیوارنگاری های زیبا و زیورآلات اسلامی متعلق به سبک معماری دوره عثمانی می باشند.

جالب است بداند مسجد سلیمانیه در تراونیک تنها مسجدی در بوسنی می باشد که مناره آن از سمت چپ ساختمان برخاسته است. ساختمان کنونی آن به سال 1757 بازمی گردد اما پس از یک آتش سوزی گسترده در سال 1815 بازسازی زیادی در آن انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha