جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پروژه «زیباسازی» مسجد لافایت در لوئیزیانای آمریکا آغاز شد

حوزه/ در پروژه زیباسازی مرکز اسلامی لافایت در لوئیزیانا، داوطلبانی از دانشجویان انجمن اسلامی شرکت داشته و به منظور ایجاد فضایی دوستانه برای همه مردم از جمله غیرمسلمانان، اقدام به مرمت و بازسازی مرکز اسلامی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wlfi، در راستای بهترسازی دیدگاه اجتماعی نسبت به اسلام و مسلمانان، پروژه «زیباسازی» در مرکز اسلامی لافایت واقع در ایالت لوئیزیانای آمریکا  آغاز شد.

در این طرح بسیاری از اعضای مسجد یک بعد ازظهر را به تمیزکاری داوطلبانه مسجد، گل کاری، ساختن نیمکت ها در داخل چمنزار در حیاط روبروی مسجد سپری کردند تا فضایی دوستانه، پاکیزه و زیبا برای مسجد ایجاد کنند.

هدف اجتماع مسلمانان از این کار ایجاد فضایی دوستانه برای مرکز اسلامی بود تا همگان در آنجا احساس امنیت و خوش آمد داشته باشند. این نخستین باری است که در 5 سال گذشته مسجد چنین بازسازی و پاکیزه سازی دسته جمعی را شاهد است.

داوطلبان زیباسازی مسجد را بیشتر دانشجویان عضو انجمن اسلامی تشکیل می دادند.

مونا نادیا فاروقی از اعضای این انجمن ضمن بیان اینکه مسجد تنها مخصوص مسلمانان نمی باشد گفت: ما می خواهیم از همه برای حضور در اینجا دعوت کنیم. اکنون زمان تغییر در مسجد است به ویژه با اتفاقات ناخوشایندی که علیه اجتماعات اسلامی می افتند، ما تنها سعی داریم پیش داوری ها و بینش مردم را نسبت به مسجد تغییر دهیم.

فاروقی ضمن ابراز امیدواری از نزدیک تر سازی مردم به یکدیگر افزود: مسجد استثنائا به مسلمانان تعلق ندارد. ما سعی داریم بگوییم که همه می توانند به اینجا بیایند. می خواهیم مردم بیایند و درباره دین ما اطلاعات به دست بیاورند و ببیند که مسجد شبیه چیست.

انتظار می رود کار پروژه زیباسازی مسجد تا پیش از رمضان در ماه می به پایان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha