جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت: در راستای اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب انتظار از حوزه علمیه بسیار بیشتر از نهادهای دیگر بوده و هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نیست.

حجت‌الاسلام احمد طهماسبی، پژوهشگر حوزوی و نماینده طلاب و روحانیان خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به نقش حوزویان در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: همان‌طور که در این بیانیه ملاحظه می‌شود رهبر معظم انقلاب آرمان بزرگ انقلاب را ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمای می‌دانند؛ چراکه در نگاه حضرت امام و رهبری تنها مسیر زمینه‌سازی ظهور تحقق تمدن اسلامی است.

وی ادامه داد: از آن جمله سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سال 79 در مدرسه فیضیه است که صراحتاً چنین می‌فرمایند: خط کلی نظام اسلامی، رسیدن به تمدن اسلامی است و برای ایجاد یک تمدن اسلامی مانند هر تمدن دیگر دو عنصر اساسی لازم است؛ یکی تولید فکر و دیگری پرورش انسان که نقش‌آفرین اصلی در تمدن سازی حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام طهماسبی با اشاره به اینکه در راستای اجرایی کردن مفاد این بیانیه انتظار از حوزه علمیه بسیار بیشتر از نهادهای دیگر است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل هرگونه کوتاهی حوزه علمیه نسبت به انقلاب صدمات جبران‌ناپذیری به پیکره انقلاب و خود حوزه وارد می‌کند که چه‌بسا دیگر نتوان آن را جبران کرد.

وی تصریح کرد: ما جوانان انقلابی که نه در سال 57 انقلاب را دیده‌ایم و نه در دفاع مقدس هشت‌ساله حضور داشته‌ایم، اکنون امید رهبر عزیزمان هستیم و به ندای «هل من ناصر ینصرنی» ایشان لبیک گفته و قاطعانه و مصرانه پیگیر رسیدن به اهداف این بیانیه هستیم.

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت: ما به مسئولان نسبت به هرگونه اهمال‌کاری و سهل‌انگاری در انجام وظایفشان هشدار می‌دهیم و می‌گوییم در طلیعه چله دوم انقلاب مجالی برای کوتاهی و سوء مدیریت نیست و باید همه تلاش خود را به‌صورت مدبّرانه، جهادی و شبانه‌روزی به کار بریم تا به هدف اصلی انقلاب که همان زمینه‌سازی برای امر ظهور است نائل آییم.

این پژوهشگر حوزوی افزود: البته باید مراقب بوده و از اجتهادات فردی و سلیقه‌های شخصی در این زمینه پرهیز کنند؛ اما هر جا شخص یا مسئولی از مسیر تعیین‌شده توسط این قطب‌نما انحراف پیدا کرد بدون تعارف او را به مسیر مستقیم بازگردانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha