جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطاط

حجت الاسلام خطاط گفت: انتظار به معنای آماده سازی و نه آماده طلبی است و بنابراین هم قبل و هم بعد از ظهور منجی فعالیت و تلاش می طلبد.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان با اشاره به در پیش بودن شب نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت، به ذکر دو نکته در خصوص این شب پرداخت و اظهار کرد: اولین نکته این است که شب نیمه شعبان شب عبادت و احیا است، شبی شبیه شب قدر است که در روایات فراوانی نسبت به جلالت و عظمت شب قدر و عبادت و شب زنده داری در آن داریم.
وی تاکید کرد: شب نیمه شعبان یکی از شب هایی است که سزاوار است انسان در آن شب نخوابد و به عبادت بپردازد به طوری که مرحوم شیخ صدوق نیز در کتاب فضایل ا... ثلاث در این خصوص روایات ارزمشندی آورده است.
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع)چهارباغ  با بیان اینکه در شب نیمه شعبان خواندن نماز جعفر طیار سفارش شده است، درباره نکته دوم گفت: در این شب تولد شخصیتی قرار گرفته است که انتظار برای این تولد هزاران سال به طول انجامید؛ از زمان خلقت حضرت آدم تا حضرت خاتم همه انبیا و اولیای الهی آمدن و تولدش و ظهور این شخصیت را انتظار کشیدند.

وی در خصوص تفاوتی که پس از بعثت خاتم با قبل از آن در حوزه انتظار وجود دارد، بیان کرد: تا قبل از بعثت خاتم این انتظار همگانی و عمومی نبود و مسئله انتظار در زمان پیغمبر خاتم شفاف و علنی شد که همه ارادتمندان در انتظار تولد نهمین فرزند از فرزندان امام حسین (ع) قرار گرفتند.

حجت الاسلام خطاط ادامه داد: شب نیمه شعبان شب تولد منجی عالم بشریت است اما با تولد کار تمام نشد بلکه طبق روایات بعد از تولد بشریت با مسئله غیبت که طولانی هم هست، مواجه شد.

وی اضافه کرد: بنا براین از روز اول کسانی که انتظار تولد منجی را داشتند خود می دانستند که با تولد تنها یک مرحله انتظار به پایان خواهد رسید اما مرحله دوم که ظهور بوده و رسالت حضرت تحقق پیدا خواهد کرد و حضرت همگان را دعوت خواهد کرد و تمام موحدین و مومنین عالم را زیر پرچم خود قرار خواهد داد تا ظلم و بیدادگری و شرک و نفاق را بر طرف کند پس از یک انتظار طولانی مسجل خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع)چهارباغ  تاکید کرد: در شب نیمه شعبان ما باید شاد باشیم چرا که یکی از آرزوهای بشر محقق شده اما شادی باید با یک انتظار که مکمل بخش اول است، همراه باشد.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان شب شادی همراه با انتظار به معنای آماده سازی است نه آماده طلبی، اضافه کرد: آماده سازی بدین معنا است که هم قبل از ظهور باید برای تحقق این مهم اقدام کرد و هم در زمان شنیده شدن ندای آسمانی "بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین" باید حمایت، فعالیت و اقدام کرد به بیان دیگر هم قبل و هم بعد از ظهور منجی فعالیت و تلاش می طلبد.

حجت الاسلام خطاط تاکید کرد: حضرت نیروی رزمنده می خواهند، وقتی در خانه خدا ظهور پیدا خواهند کرد پشت به دیوار کعبه طلب نصرت می کنند که 10 هزار نفر در همان ندای اول به حضرت ملحق می شوند و حضرت با آن نیرو به سمت مدینه منوره حرکت می کنند و سپس به مسجد کوفه رفته و آنجا را مرکز قرار می دهند تا فرماندهی کل قوا را نسبت به تمام مومنین عالم به عهده گیرند.

استاد سطح عالی حوزه در خصوص آنچه که ما در این دوران لازم داریم، ابراز کرد: لازم است هر اقدامی که می توانیم در زمینه تحقق ظهور انجام دهیم که یکی از این اقدامات اماده کردن مردم است.

وی  خاطر نشان کرد: در واقع نیمه شعبان شب ذکر و یادآوری و توجه است و باید همگان را متوجه وظیفه عمومی کنیم و به انسان ها گوشزد کنیم که کار تمام نشده و باید اقدام کرد.
حجت الاسلام خطاط افزود: در این شب باید به مردم هوشیاری داد و آن ها را نسبت به دستوراتی که از ناحیه خداوند صادر شده آگاه کرد و به سمت ظهور سوق داد و سربازانی را برای ظهور حضرت مهیا کرد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha