پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمک رسانی به مردم سیل زده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه طلاب و روحانیون با امداد رسانی جهادی در سیل اخیر نشان دادند از جنس مردم و خدمتگزار مردم هستند، گفت: حضور جهادی طلاب و مبلغان در امدادرسانی به مردم نشان داد که تبلیغ آنها تنها منبر نیست، بلکه تبلیغ عملی در کنار مردم و با مردم است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و نمایندگان طلاب استان لرستان، در بیت نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه سیل اخیر موجب وارد شدن خسارات بالایی به زیرساخت های شهری و روستایی شهرستان های پلدختر، معمولان، دلفان و همچنین دوره چگنی شد، گفت: در پی وقوع سیل اخیر در استان لرستان مردم نوعدوست از سراسر ایران به یاری سیل زدگان شتافتند و حضور شگفت انگیز نیروهای جهادی و در راس آنها طلاب و روحانیون مثال زدنی و وصف ناشدنی است .

وی با اشاره به اینکه خواهران و برادران طلبه و همچنین روحانیون از همان روزهای نخست وقوع سیل در شهرستان های استان لرستان، برای امداد رسانی و کمک به سیل زدگان به مناطق مختلف اعزام شده اند، اظهار کرد:‌ لایروبی منازل مردم از گل و لای، توزیع اقلام مورد نیاز، طبخ غذا و بسته بندی اقلام برای سیل زدگان تنها بخشی از به صحنه گذاشتن همدلی و فداکاری نیروهای جهادی و طلاب و روحانیون است .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه در سیل اخیر استاد سرای مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر به طور کامل تخریب شد، خاطرنشان کرد: خسارات به بخش هایی از مدرسه علمیه امام رضا(ع)، خانه عالم روستای چم مهر پلدختر، مساجد شهرستان و منازل مسکونی برخی طلاب هم وارد شده است که امید می رود با همت مسئولان حوزوی و خیران نیک اندیش، برای بازسازی و بهسازی فضاهای حوزوی و تبلیغی هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه طلاب و روحانیون با امداد رسانی جهادی در سیل اخیر نشان دادند از جنس مردم و خدمتگزار مردم هستند، گفت: حضور جهادی طلاب و مبلغان در امدادرسانی به مردم نشان داد که تبلیغ آنها تنها منبر نیست، بلکه تبلیغ عملی در کنار مردم و با مردم است .

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان یادآور شد: باید تمهیدات لازم برای اعزام و استقرار طلاب و روحانیون در مناطق سیل زده اندیشیده شود و در این خصوص برنامه ریزی های هدفمند اجرا شود .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان بخشی از امداد رسانی طلاب و روحانیون را تقویت روحیه معنوی آسیب دیدگان از سیل عنوان کرد و گفت: برای ارتقای امید و معنویت درونی در بین سیل زدگان باید مبلغان تلاش خمضاعف داشته باشند تا مردم آسیب دیده و خسارت دیده از سیل اخیر به زندگی عادی خود برگردند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha