پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت

عضو هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم، تلاش برای رونق تولید را از الزامات و بایسته های مهم الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر اخوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با بیان این که نخبگان حوزوی به خصوص فعالان در انجمن های علمی حوزه در زمینه ترویج فرهنگ توجه به اقتصاد ملی و رونق تولید، نقش مهمی برعهده دارند، اظهار داشت: گذشته از آن که متخصصان علم اقتصاد اسلامی در انجمن اقتصاد حوزه فعالیت علمی و پژوهشی و تبیینی دارند، سایر انجمن های علمی نیز در راستای فرهنگ سازی برای تحقق شعار سال، رسالت مهمی دارند که باید به درستی به ایفای آن بپردازند.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای بایسته در این باره، شناسایی و معرفی الگوهای برتر اقتصاد مولد و کارآفرینانی است که در خدمت رونق تولید کشور هستند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) با تاکید بر این که در رابطه با فرهنگ سازی به منظور تحقق اقتصاد مقاوم و درونزا نخبگان علمی حوزه و دانشگاه باید وارد گود شوند، گفت: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که با همین امکانات موجود در جامعه بهترین تولید را با مناسب ترین کیفیت داشته باشیم و به این وسیله افکار عمومی را در جهت خرید و مصرف کالای ایرانی به درستی اقناع کنیم.

وی بیان داشت: از سوی دیگر از بُعد تعلیم و تربیت نیز باید نسل جدید را طوری پرورش داد که بیش از پیش به سمت کارآمدی، خلاقیت رفته و اعتماد به نفس لازم در او برای رونق تولید ملی به خوبی شکل بگیرد که در این خصوص نظام آموزش و پرورش ما باید به درستی ایفای نقش کند.

حجت الاسلام و المسلمین اخوی ادامه داد: باید رسیدن به موفقیت، اعتماد به نفس در نسل جدید ما ایجاد شود و این که ما می توانیم خودمان اقتصادمان را قوی کنیم و این که صرفاً مصرف گرا نباشیم و به چیزی فراتر از درآمدهای نفتی بیندیشیم و برایش برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر این که یکی از الزامات مهم در راستای تحقق الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی ناظر به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی است، گفت: بر اساس الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی در این بخش باید ارتباط خوبی میان اقتصاد و فرهنگ شکل بگیرد و از آن سو ما تولید در بخش علم را جدی بگیریم که این تولید علمی خودش در عرصه های گوناگون مصداق پیدا می کند.

وی افزود: مساله مهم دیگر در این باره ناظر به تربیت نیروهای متدین و وفادار به نظام و اسلام است که امیدوارانه نگاه به جلو داشته و به جای توجه به خارج از ظرفیت های درون برای شکوفایی اقتصاد کشور بهره ببرند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha