جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: باید حضور روحانیت در جامعه از شکل سنتی خارج شود و تبلیغ و فعالیت‌های اجتماعی به صورت برنامه‌ریزی شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، عصر دوشنبه در جمع روحانیون شاخص مناطق 15 گانه ارومیه اظهار داشت: هرگاه نقش روحانیت در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی کمرنگ و یا نادیده گرفته شده، انحراف از مسیر اصیل انقلاب و مبانی دین نمود بیشتری پیدا کرده است، فلذا همه ما وظیفه داریم نقش روحانیت و حضور در مسائل مختلف را در جامعه حفظ کرده و احیا کنیم.

وی افزود: روحانیت از اول انقلاب در ایجاد، تثبیت و استقرار نظام اسلامی نقش محوری و اساسی را ایفا کرده و محور فعالیت‌های مردم انقلابی بوده است، اما متاسفانه بعد از گذر زمان شاهد کمرنگ شدن این نقش در زمینه‌های مختلف به ویژه سیاسی در کشور هستیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: اگر روحانیت نتواند در عرصه‌های مختلف جامعه میدان‌داری کند، یقینا شاهد انحرافات گوناگون خواهیم بود.

وی اضافه کرد: امروز باید مطالبات مردمی از طریق منابر با صدای واحد از مسئولین مطالبه شود، در این صورت شاهد نتیجه بخش بودن مطالبات خواهیم بود؛ باید حضور روحانیت در جامعه از شکل سنتی خارج شود و تبلیغ و فعالیت‌های اجتماعی به صورت برنامه‌ریزی شده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha