شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امداد رسانی هوایی به سیل زدگان

حوزه/ خدادادی با اشاره به نجات شش هزار و ۶۷۹نفر از سیل توسط هلال‌احمر خوزستان، گفت: ما به تعداد یک‌صد و بیست یک هزار ۹۰۹ نفر به‌صورت کامل در ۸۷ کمپ سکونت موقت داده شد که هم‌اکنون این تعداد کمپ‌ها به ۹۲ عدد رسید.

دکتر خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهارداشت: جمعیت هلال‌احمر خوزستان از ابتدای سیل و آب‌گرفتگی که در شهر و روستاهای استان خوزستان به وقوع پیوست تا ساعت 8 صبح 26 فروردین 1398 به تعداد یک‌صد و شصت‌ونه هزار و 230 نفر به‌صورت مستقیم امدادرسانی کرده است.

وی با اشاره به انتقال ساکنین از روستاهای محصور در آب و سیلاب به مکان امن تصریح کرد: ما به تعداد یک‌صد و بیست یک هزار 909 نفر به‌صورت کامل در 87 کمپ سکونت موقت داده شد که هم‌اکنون این تعداد کمپ‌ها به 92 عدد رسید.

خدادادی افزود: ما تاکنون 568 سورتی پرواز که در مجموع 271 ساعت و 15 دقیقه پرواز هوایی انجام دادیم که در این مدت 1301 نفر و بیش از یک‌صد و شصت و 2 تن بار در قالب محوله هوایی جابجا شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی استان در روزهای آتی رو به گرم شدن است گفت: مهم‌ترین مسئله و اولویت هلال‌احمر، مسائل بهداشتی افراد ساکن در کمپ‌های موقت است که یکی از موارد جدی خوراک و آب شرب آن‌ها است که باید کاملاً بهداشتی و سالم باشد و در این زمینه کارشناس‌های ما این مسائل را به‌صورت جدی بررسی می‌کنند.

خدادادی، در پایان عنوان کرد: الحمدالله شرایط بحران در استان رو به پایداری بوده که در این وضعیت مهم‌ترین مسئله بحث بازگشت اسکان این عزیزان است که باید شرایط کامل با همکاری مجموعه‌های مردمی صورت گیرد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha