شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این بحران‌ها و گرفتاری‌ها درس‌های مدیریت سالم و صحیح و آینده‌نگری را به ما می‌دهد تا در آینده با پیش‌بینی درست و مدیریت صحیح مانع از تکرار این فجایع شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از روحانیان جهادی، با اشاره به بحران سیل‌های اخیر در کشور، اظهار کرد: اگرچه این سیل‌ها منجر به خرابی و گرفتاری شده‌اند؛ اما در دل خود سراسر نعمت و برکت هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید این بلاها فرصتی برای شناخت دردها باشند، ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید: «لَنْ تَکونُوا مُؤْمِنِینَ حَتَّی تَکونُوا مُؤْتَمَنِینَ وَ حَتَّی تَعُدُّوا نِعْمَةَ اَلرَّخَاءِ مُصِیبَةً وَ ذَلِک أَنَّ اَلصَّبْرَ عَلَی اَلْبَلاَءِ أَفْضَلُ مِنَ اَلْعَافِیةِ عِنْدَ اَلرَّخَاءِ.» و تأکید می‌کنند هرگز مؤمن نخواهید بود تا این‌که مورد اعتماد و اطمینان مردم قرار بگیرید و نعمت فراوانی و گشایش را مصیبت بشمارید؛ زیرا صبر بر بلا، از عافیت در وسعت و فراخی نعمت برتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید زیرساخت‌های خود را تقویت کنیم تا بار دیگر در بحران بارندگی و سیل گرفتار نشویم، افزود: روشن است که تجاوز به حریم رودخانه‌ها و بستن مسیل‌ها نتیجه‌ای جز سیل و ویرانی به دنبال ندارد.

وی ادامه داد: این بحران‌ها و گرفتاری‌ها درس‌های مدیریت سالم و صحیح و آینده‌نگری را به ما می‌دهد تا در آینده با پیش‌بینی درست و مدیریت صحیح مانع از تکرار این فجایع شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید از بلاها سکوی نعمت بسازیم، اظهار کرد: لازم است از بحران اخیر درس گرفته و راهکارهایی را اتخاذ کنیم که در آینده کمتر در معرض آسیب‌ها باشیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: لازم است زیبا بین باشیم و حوادث را زینب گونه تحلیل کنیم تا بتوانیم از دل مصیبت‌ها فرصت‌های خوبی برای جامعه خود فراهم کنیم

وی خطاب به روحانیان جهادگر گفت: مراقب باشید از کار شما سوءاستفاده نکنند و بیلی که به زمین می‌زنید همان بیل را به کمر نظام و ولایت نزنند؛ ازاین‌رو باید جلوی سوءاستفاده‌ها را بگیرید تا فعالیت جهادی و بیل زدن شما مایه شر نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha