پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ستاد حوزوی مدیریت بحران استان خراسان شمالی

حوزه/ جلسه ستاد مدیریت بحران مراکز حوزوی استان خراسان شمالی به منظور هماهنگی بیشتر این مجموعه‌ها، در پی هشدارهای اداره هواشناسی مبنی بر بارش‌های سنگین و احتمال آب‌گرفتگی معابر در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، در پی هشدارهای اداره هواشناسی مبنی بر بارش‌های سنگین و احتمال آب‌گرفتگی معابر در استان و هماهنگی برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های غربی کشور، با درخواست مدیر مرکز خدمات، جلسه ستاد مدیریت بحران مراکز حوزوی استان تشکیل شد.

در این جلسه که مسئولان نهادهای حوزوی و دو تن از نیروهای هلال‌احمر استان نیز حضور داشتند درباره اقدامات و راهکارهای مقابله با آب‌گرفتگی یا دیگر خطرات احتمالی ناشی از بارش باران، پیشنهادها و راهکارهایی ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مدیر حوزه علمیه استان درباره دلایل تشکیل این جلسه مطالبی را بیان کرد و از اعلام آمادگی برای عزیمت گروهی از طلاب و روحانیان به منطقه سیل‌زده آق قلا برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خبر داد.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات استان ضمن تشکر از حضور مدیران نهادهای حوزوی، تشکیل جلسه ستاد بحران نهادهای حوزوی را به منظور هماهنگی برای مقابله با این مشکلات، گفت: برگزاری این جلسات باعث انسجام در خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان و مقابله با خطرات احتمالی می‌شود و قطعاً تأثیرات مثبتی نیز دارد.

وی در ادامه گفت: طلاب و روحانیان در زمان بروز حوادث طبیعی از قبیل زلزله و سیل از اولین گروه‌هایی هستند که در مناطق بحرانی حاضر می‌شوند و به مردم کمک‌رسانی می‌کنند ولی دشمنان انقلاب در پی کمرنگ کردن نقش طلاب و روحانیان و دیگر نهادهای انقلابی هستند که باید با اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی این دسیسه دشمن را خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر استان نیز هدف تمامی نهادها را خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم انقلابی دانست و گفت: به دستور خداوند متعال که در قرآن کریم مردم را به یکپارچگی و وحدت دعوت کرده باید عمل کنیم که در این صورت به تمامی مشکلات و بلایا فائق خواهیم آمد.

وی گفت: دشمنان اسلام دنبال بزرگ کردن نقاط ضعف ما در این هیاهو هستند و آنها را نشان می‌دهند، اگرچه بعضی از اوقات نارضایتی‌هایی هم در این گونه حوادث و مشکلات وجود دارد ولی با اتحاد و همدلی مردم و مسئولان این نارضایتی‌ها هم باید مرتفع شود تا دشمنان نتوانند از آن سوء‌استفاده کنند.

در پایان رئیس شعبه هلال‌احمر شهرستان بجنورد در خصوص آمادگی و آموزش طلاب و روحانیون که به صورت گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده می‌خواهند حضور یابند نکاتی را بیان و در خصوص آموزش افراد اعلام آمادگی کرد.

آموزش افراد به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت، معرفی فردی به‌عنوان نماینده نهادهای حوزوی در هلال‌احمر و همکاری بیشتر نهادهای حوزوی از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha