شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پاسخگویی مستدل و علمی روحانیت به شبهات مهدوی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی شهرستان نکا با تبریک اعیاد شعبانیه و در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های نیمه شعبان تأکید کرد.

وی با بیان این که جشن های نیمه شعبان باید با شور و شعور مهدوی همراه باشد، افزود: باید در کنار برگزاری ظاهری چنین برنامه هایی، فهم و درک معنوی خود را نیز تقویت کنیم.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ انتظار و مهدویت است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل و غنی دینی بهترین ظرفیت برای جلوگیری از گسترش بدعت و خرافه در جامعه اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شناخت جامعه نسبت به مسأله انتظار باید عمیق و دقیق باشد، تصریح کرد: متأسفانه برخی نگاه های سطحی نسبت به این فرهنگ اصیل دینی، مانعی بزرگ برای رشد و گسترش آن در جامعه اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جامعه اسلامی با تقویت فرهنگ مهدویت در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان مصون خواهد ماند، بیان داشت: دشمنان تلاش می کنند با رشد و گسترش بدعت و خرافه در جامعه اسلامی، از نهادینه شدن فرهنگ اصیل مهدوی جلوگیری کنند.

امام جمعه نکا با بیان این که فرهنگ مهدویت با نشاط، پویایی و تحرک همراه است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی برای برون رفت از مشکلات و معضلات امروز خود باید در جهت تقویت این  فرهنگ غنی دینی اهتمام بیشتری داشته باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظیفه جامعه منتظر عمل به معارف الهی و سیره اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا مفهوم واقعی انتظار بیش از پیش در جامعه به ویژه در میان نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که متأسفانه امروز در جامعه اسلامی شاهد رشد شبهات مهدوی از سوی دشمنان اسلام هستیم، خاطرنشان کرد: باید روحانیت آگاه و با بصیرت به صورت مستدل و علمی به این شبهات و سؤالات مطرح شده پاسخ دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با بهره گیری صحیح از فرهنگ مهدویت، یأس و ناامیدی از جامعه اسلامی رخت خواهد بست، بیان داشت: با تکیه بر این فرهنگ اصیل و غنی دینی می توانیم از هر بحرانی با موفقیت عبور کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به وظیفه روحانیت در ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت به عنوان متخصصان امور دینی رسالت بسیار سنگینی در تبیین مسأله انتظار و فرهنگ مهدویت در میان مردم به ویژه نسل جوان بر عهده دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha