سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بازدید هیاتی از اساتید دانشگاه های اندونزی از پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حوزه/ هیاتی از اساتید دانشگاه های اندونزی با حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این دیدار که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین شاهرختی ضمن خوشامدگویی به اهمیت وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت یعنی همه مسلمانان در مقابل استکبار یک ید واحده باشند و یکی از اهداف انقلاب شکوهمند ایران ایجاد امت واحده و اتحاد بین مسلمانان بود.

 وی افزود: در ایران نگاه یکسانی به شیعه و اهل سنت وجود دارد و نخبگان و علمای اهل سنت در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و بخش های مختلف دولت حضور دارند.

مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب رابطه با اسراییل غاصب را قطع کرد و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید تا با این کار همبستگی مسلمانان جهان در دفاع از فلسطین مظلوم تقویت شود.

وی با اشاره به 40 سال فشار و تحریم علیه ایران اظهار داشت: دلیل 40 سال توطئه، فشار و تحریم استکبار به سرکردگی امریکا، انگلیس و اسراییل علیه جمهوری اسلامی ایران این است که ایران در صف نخست مبارزه با استکبار جهانی قرار گرفته و محور نیروهای مقاومت در منطقه است. و الحمدلله مردم ایران با الهام از آیه شریفه " فاستقم کما امرت و من تاب معک..." در مقابل تمامی این فشارها ایستادگی کرده و خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی ضمن ابراز تاسف از همراهی بعضی از کشورهای اسلامی با استکبار افزود: متاسفانه شاهدیم که در 4 سال اخیر کشور عربستان با همدستی امریکا و اسراییل در حال قتل عام مردم بیگناه یمن هستند و این سوال به ذهن می رسد که آیا عربستان قرآن را قبول دارد؟! یا اسلامی را توسعه میدهد که مقبول نظام سلطه است؟؟! معلوم است که قرآن و اسلام با این وحشیگری ها علیه برادر مومن مخالف است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر امت اسلامی می خواهد یک تمدن اسلامی ایجاد کند فقط با اتحاد و همبستگی ممکن می شود؛ همانطور که در قرآن کریم آمده است : محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم.

مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب در پایان تاکید کرد: ما به اسلام ناب محمدی با قرائت اهل بیت علیهم  السلام عمیقا باور داریم و امور تقریبی را از روی مصلحت سیاسی و تشریفاتی انجام نمیدهیم و شیعه لندنی و سنی امریکایی را که با حمایت غرب، تفرقه پراکنی می کنند نوکر استکبار و دنباله آنها در جهان اسلام می دانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha