پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پایگاه ثابت حوزه تهران در اهواز راه اندازی شد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با تاکید بر حضور هدفمند طلاب و گروه های تبلیغی در مناطق سیل زده، گفت: در دور جدید اعزام نیروهای امدادی حوزویان تهرانی به مناطق سیل زده بنا داریم علاوه بر فعالیت های عمرانی، در بخش های مختلف فرهنگی، کودک و نوجوان، پاسخ به شبهات، مشاوره های دینی و... فعالیت تبلیغی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت تهران که به منظور بررسی اعزام نیروهای امدادی و ارسال کمک های حوزویان به مناطق سیل زده برگزار شد، به ارائه گزارشی از حضور مدیران نهادهای حوزوی تهران در استان های لرستان و خوزستان پرداخت و اظهار داشت: در سفری که به مناطق سیل زده به ویژه شهرهای پلدختر، سوسنگرد و روستاهای اطراف داشتیم، شدت تخریب ها خیلی زیاد بود و شدت سیلاب به حدی بود که برخی ساختمان ها را به کلی ویران کرده است و برخی از آن ها حتی جای زمین شان هم معلوم نیست.

وی افزود: اکثر پل ها، جاده ها و زیرساخت های این مناطق ویران و تخریب شده و وضعیت بحرانی است اما با حضور نیروهای امدادی به ویژه طلاب و روحانیان، امید تازه ای در دل مردم شهر پلدختر و دیگر مناطق سیل زده ایجاد کرده است و ان شاءالله این وضعیت رو به بهبودی است.

مدیر حوزه تهران گفت: در استان خوزستان وضعیت به مراتب وخیم تر است، آب بسیار بالا آمده و با این که به جهت وجود سیل بندها، گل و لای کمتری با خود آورده است اما همه منازل و زمین های کشاورزی زیر آب رفته است و بسیاری از مردم مجبور به تخلیه منازل خود شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق تصریح کرد: در دل این همه سختی و گرفتاری، رویش های جدید و عجیبی در مناطق سیل زده اتفاق افتاده است و حال و هوای خوبی از همدلی و وحدت و مهربانی بین آحاد مردم به وجود آمده است همچون حال و هوایی که در جبهه ها و در شب های عملیات بین رزمندگان وجود داشت.

وی با اشاره به تداوم اعزام طلاب و گروه های تبلیغی به این مناطق، افزود: حضور درخشان روحانیت در مناطق سیل زده موجب اعتماد مردم به نظام و انقلاب اسلامی شد. تقریبا هیچ کوچه، خیابان و منزلی نبود که انسان حضور یابد و چند نفر طلبه و عمامه به سر آنجا نباشد. طلبه هایی با لباس های رزم و با عمامه های گلی که با جان و دل به مردم خدمت کردند و همه این ها از برکات انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان این که خدمات رسانی حوزویان به مردم شیل زده تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت، گفت: با راه اندازی پایگاه ثابت حوزه علمیه تهران ساماندهی نیروهای اعزامی و ارسال کمک های مردمی در استان لرستان شرعت و دقت بیشتری به خود گرفته است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که استان تهران به عنوان معین استان خوزستان انتخاب شده است، گفت: پایگاه ثابت پشتیبانی حوزه علمیه تهران به منظور خدمات رسانی بیشتر و ساماندهی نیروهای اعزامی در مناطق سیل زده طی روزهای اخیر در شهر اهواز ایجاد شد و ان شاءالله شاهد حضور طلاب و گروه های تبلیغی در مناطق سیل زده استان خوزستان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با تاکید بر حضور هدفمند طلاب و گروه های تبلیغی در مناطق سیل زده، گفت: در دور جدید اعزام نیروهای امدادی حوزویان تهرانی به مناطق سیل زده بنا داریم علاوه بر فعالیت های عمرانی، در بخش های مختلف فرهنگی، کودک و نوجوان، پاسخ به شبهات، مشاوره های دینی و... فعالیت تبلیغی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط روحی و روانی مردم مناطق سیل زده به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان ضرورت دارد علاوه بر حضور طلاب در بخش های امداد رسانی و عمرانی، دیگر روحانیون که در موضوعات مورد نیاز تخصص لازم را دارند به این مناطق اعزام شده و دیگر نیازهای مردم سیل زده را تامین کنند.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان با بیان این که جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به حجم ویرانی ها، مردم مناطق سیل زده به ویژه در استان خوزستان همچنان نیازمند کمک های نقدی و غیرنقدی هستند، لذا از همه ائمه جماعات مساجد، مبلغان و روحانیان عزیز تقاضا داریم به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: معتقدیم بخشی از کمک های جمع آوری شده باید در امور فرهنگی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان هزینه شود زیرا به جهت شرایط موجود کودکان، نوجوانان و جوانان در معرض آسیب های روحی هستند و حوزه علمیه تهران، جمعی از مبلغان مدارس امین را برای همین منظور به مناطق سیل زده اعزام خواهد کرد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha