پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام هاشمی

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: بزرگترین و قدرتمند ترین عاملی که جوانان را به سوی معارف دینی و افتخارات معنوی سوق می‌دهد، معرفی ابعاد زندگی اسوه‌های مکارم است و برای تقویت عِرق دینی و ترویج سبک زندگی ائمه معصومین (ع) شخصیت حضرت علی اکبر(ع) به جوانان معرفی گردد.

حجت الاسلام محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: پایه‌های اقتصادی کشورها به نیروی فعال جوانان استوار و دفاع از مرزها، حفظ استقلال و امنیت بر عهده نسل جوان است و صعود به بالاترین قله‌های کمال بدست توانای جوانان میسر می‌شود.

وی افزود:  امروز حضرت علی اکبر (ع)  به عنوان یک جوان آگاه، با بصیرت و ولایتمدار الگوی شایسته برای جوانان ایران اسلامی است، بدون شک اعتلا و پویایی هر جامعه در گرو وجود جوانانی است که در درون آن جامعه پرورش یافته و برای توسعه و پیشرفت آن گام برداشته و با کار و تلاش خود آینده‌ای بهتر برای همنوعان خود رقم می‌زنند.

امام جمعه ماکو ادامه داد: جوانان ایران اسلامی همواره به واسطه پیروی از اهل بیت (ع) و با بهره‌مندی از تعهد، تخصص، غیرت دینی و خود باوری ایمانی که دارند نقش سازنده، چشم گیر و قابل توجهی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین پیشرفت و توسعه و سازندگی کشور داشتند.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: بزرگترین و قدرتمندترین عاملی که جوانان را به سوی معارف دینی و افتخارات معنوی سوق می‌دهد و مجد، عزت و عظمت آنان را میسر می‌سازد و سلاح ایمان و فداکاری را در اعماق وجودشان احیاء می‌کند، معرفی ابعاد زندگی اسوه‌های فضایل و جلوه‌های مکارم است که باید برای تقویت عِرق دینی و ترویج سبک زندگی ائمه معصومین (ع) و بسط سنت‌های نیکو در میان نسل جوان از اراده‌های نیرومند و همت طلایه داران عظمت معنوی استمرار طلبید که حضرت علی اکبر (ع) یکی از آن چهره ها است.

وی اظهار کرد: حضرت علی اکبر (ع)  در خانه‌ای بزرگ شده است که حافظ سرّ خداوند، جانشینان بر حق آخرین پیامبر (ص) و ذریه او هستند؛ پدرش سبط رسول خدا خامس آل عبا از مخصوصین آیه تطهیر و سید جوانان بهشت است؛ امام حسین علیه (ع) در پرتو معیارهای تربیتی قرآن و سنت شخصیت فرزندش را به عنوان انسانی شجاع، طالب فضیلت و مُصرّ در احقاق حق تربیت نموده است.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: حضرت علی اکبر (ع)  به عبادت و راز و نیاز با خداوند عشق می‌ورزید، جهت کمک به نیازمندان کوشا بود، ایمان راسخ او شجاعت و شهامت به او بخشیده بود و در طریق دانش و معرفت به کمالات نائل و خیمه‌های حکمت در روح و روانش جاری گشته بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha