شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام بهرامی

حوزه/ امروز فعالیت های فردی زیاد است؛ اما نیازمند کارهای جمعی و گروهی هستیم؛ مذهبی ها باید به صورت تشکلی کار کنند؛ با فعالیت های جمعی می توانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار در جلسه طلاب و فضلای جویباری مقیم قم که در دفتر آیت الله صالحی مازندرانی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و میلاد امام زمان (عج)، اظهار داشت: همه انسان ها در زندگی خود سه عنصر ارزشمند سرمایه، جان و آبرو را دنبال می کنند و در صحرای کربلا مشاهده شد که فرزندان و یاران أباعبدالله الحسین (ع) هرچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشته و فدای راه خدا کردند که باید از آنان درس گرفت.

وی ابراز داشت: بصیرت، یکی از ویژگی های حضرت علی اکبر علیه السلام در صحرای کربلا بوده و در این راه اطاعت از امام را با تمام وجود پذیرفت و این راه را ادامه داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار خاطرنشان ساخت: شجاعت از دیگر خصائص حضرت علی اکبر علیه السلام است که آن را در کربلا به نمایش گذاشت و از لشکر عظیم دشمن، هراسی نداشت و مبارزه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به آیه 45 سوره انفال، تصریح کرد: حضرت علی اکبر علیه السلام ترجمان اصلی این آیه است؛ چراکه در مقابل دشمن عقب نشینی نکرد و ایستاد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود برگزاری این جلسات را ضروری دانست و بیان داشت: هنگامی که در کف جامعه حضور پیدا کردیم، متوجه خواهیم شد که برگزاری و شرکت در این جلسات ضرورت داشته و برای ما ثمربخش است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار اظهار داشت: استفاده از بزرگان در این جلسات از مباحث مهم است؛ چراکه یک کلام از یک انسان بزرگ می تواند زندگی ما را متحول سازد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ابراز داشت: ثمره این جلسات، نزدیکی دلها و گره خوردن به یکدیگر است؛ با حضور در این جلسات، فاصله میان خود را از بین برده و باید قدردان آن باشیم؛ چراکه می توانیم در کنار هم قرار بگیریم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز دشمن نظام اسلامی را هدف حملات خود قرار داده و این جمع شدن ها در کنار هم می تواند راهگشای بسیاری از مقابله ها باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار تصریح کرد: امروز نیازمند حضور بیشتر در میان مردم هستیم؛ شنیدن شبهاتی همچون نیازمند نبودن به حکومت دینی از افراد متدین جای تأسف است که متأسفانه شنیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی بیان داشت: شهرستان جویبار در امور فرهنگی ضعیف است و امروز شاهد طلاق، دعوای خانوادگی، اعتیاد، ارتباط های جنس مخالف و ... با آمار بالا هستیم؛ امروز دیر است؛ ولی هرجا جلوی ضرر را بگیریم، مناسب است.

وی اظهار داشت: امروز دانش آموزان بسیاری در فضای مجازی حضور داشته و شاهد معضلات و مشکلات بسیاری در این قضیه هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار ابراز داشت: امروز بزرگترین میدان نبرد در فضای مجازی است و متأسفانه فرزندان خود را سرباز دیگران قرار داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی خاطرنشان ساخت: امروز فعالیت های فردی زیاد است؛ اما نیازمند کارهای جمعی و گروهی هستیم؛ مذهبی ها باید به صورت تشکلی کار کنند؛ با فعالیت های جمعی می توانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

وی تصریح کرد: امروز نیازمند کمک طلاب و فضلا برای حضور در منطقه و فعالیت های تبلیغی و فرهنگی هستیم؛ امروز برای کم شدن طلاق ها، راهکار ارتباط مرد و زن شش ماه قبل از ازدواج را می دهند؛ آیا این راهکارها دینی است؟ ما نیازمند حضور شما عزیزان در منطقه هستیم تا از مشکلات منطقه کم کنیم.

 

همچنین حجت الاسلام طاهری المشیری، نماینده طلاب و فضلای قائمشهر و جویبار نیز در این جلسه اظهار داشت: برگزاری فصلی جلسه طلاب و فضلای جویبار از برنامه های ماست تا بتوانیم آشنایی بیشتری با یکدیگر داشته و برنامه های بهتری ارائه دهیم.

وی ابراز داشت: شناخت اساتید جویباری حاضر در حوزه علمیه قم و معرفی طلاب جوان تر از ضروریاتی است که با شرکت بیشتر طلاب و فضلا در این جلسات می تواند محقق شود.

نماینده طلاب و فضلای جویبار خاطرنشان ساخت: معرفی اساتید و طلاب و فضلای اهل قلم از اهداف برگزاری این جلسه است؛ همچنین همکاری عمیق فرهنگی و ارائه طرح برای برگزاری فعالیت های تبلیغی از دیگر اهداف برگزای این جلسه می باشد.

حجت الاسلام طاهری المشیری تصریح کرد: گروه تبلیغی رهپویان شهدای جویبار رتبه سوم گروه های تبلیغی در سال 1394 را در دفتر تبلیغات اسلامی به دست آورده که با زحمات حجت الاسلام والمسلمین رمضانی بوده است.

وی بیان داشت: طلاب و فضلای این گروه در طرح دریا بسیار موفق بوده و فعالیت های مناسب فرهنگی-تبلیغی داشته است.

نماینده طلاب و فضلای قائمشهر و جویبار اظهار داشت: از زحمات حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار که زحمات بسیاری را می کشند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha