جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پلیس فرصت بازداشت مهاجم حمله به مسجد کرایست چرچ را داشته است!

حوزه/ جدول زمانی که به تازگی توسط پلیس نیوزیلند منتشر شده نشان می دهد که هنگام حضور ماموران پلیس در محل نخستین صحنه حمله، فرد مهاجم هنوز محل را ترک نکرده و اگر به خاطر اتوبوس عبوری نبود قادر به دستگیری او بوده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، انتشار جدول زمانی حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که در 15 مارس 2019 به وقوع پیوست (تقریبا یک ماه پیش) و منجر به کشتار 50 نمازگزار شد، افشاء کرد که اگر به خاطر یک اتوبوس عبوری نبود، پلیس در محل حضور داشته و قادر به دستگیری مهاجم مسلح بود و شاید جان 8 تن نجات می یافت.

پلیس می گوید یک اتوبوس دقیقا در لحظه ای که برنتون تارنت، عامل نژادپرست حمله تروریستی سوار بر اتومبیل از مسجد النور دور می شد، در آن محل متوقف شده و مانع دید ماموران پلیس شده است. افسران پلیس در چند متری او حضور داشته اند، اما او را دستگیر نکرده اند و وی پس از ترک صحنه جنایت به حمله خود در مسجد لینوود ادامه داده که منجر به کشتار 8 نمازگزار دیگر در آن محل گردید.

جدول زمانی حمله نشان می دهد در ساعت 13:41 پلیس نخستین تماس را از حمله تروریستی دریافت کرد. در ساعت 13:43 تمامی واحدها به سمت مسجد النور به حرکت درآمدند. اعضای واحد افسران مسلح نخستین گروهی بودند که در ساعت 13:46 به محل رسیدند که در این لحظه مهاجم مسلح هنوز محل را ترک نکرده بود.

آن ها از اتومبیل هایشان خارج شده و به سمت مسجد به حرکت درآمدند. یکی از اعضای آن ایستاد تا به یک قربانی که به شدت مجروح شده بود کمک رسانی کند.

 

پلیس مدعی شده هیچ اطلاعات، و مشخصاتی از تیرانداز نداشته و به همین سبب نیز موقع فرار مهاجم قادر به دستگیری وی نبوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha