پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد ۱۲۰۰ ساله در کرالای هند، مرمت و بازسازی می شود

حوزه/ یک مسجد باستانی در شهر کوتایام در کرالای هند که گفته می شود ۱ هزار و ۲۰۰ سال قدمت دارد و تاریخ ساخت آن به قرن هشتم برمی گردد، از ۵ ماه گذشته تاکنون تحت مرمت و بازسازی قرار دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu، یک مسجد باستانی در شهر کوتایام در ایالت کرالای هندوستان، تحت مرمت و بازسازی قرار گرفته است و کار زیباسازی آن تا یک هفته دیگر پایان می یابد.

گفته می شود این مسجد باستانی قدمت 1 هزار و 200 سال دارد و در میان مساجدی است که توسط مالک بن حبیب یک روحانی و واعظ دینی قرن هشتم از عربستان ساخته شده است. 

سقف شیروانی چوبی منحصر به فرد این مسجد تمیزکاری شده و جلا داده شده و سیمان کاری سفید و گچ کاری ها روی دیوار جایگزین شده است. همزمان نرده های چوبی تاریخی این مسجد با کنده کاری های منحصر به فرد مرمت می شوند.

عملیات بازسازی که با هزینه سنگین از 5 ماه پیش آغاز شده قرار است هفته آینده به اتمام برسد.

یوسف سی ام مدیر کمیته مسجد جامعه در این باره گفت: هدف ما بازسازی و در عین حال حفظ زیبایی باستانی مسجد است که در مرکزیت میراث تاریخی شهر قرار دارد.

به گفته کارشناسان محلی،  این مسجد یکی از جذابیت های گردشگری منطقه به حساب می آید. آنان مسجد را آمیخته ای از معماری هندی و عربی می دانند که کنده کاری های خوشنویسی آیات قرآنی بر روی دیوارهای چوبی آن یکی از جلوه های زیبای هنری این مسجد محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha