پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درس اخلاق حوزه خواهران رودبار

حوزه/ جامعه به حضور زنان محتاج است و نمی توان تاثیر بانوان در عرصه های اجتماعی را کمرنگ و یا نادیده گرفت، ضمن اینکه طبق روایات در حکومت جهانی امام زمان(عج) نیز زنان عهده دار مسئولیت های مهمی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان؛ جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه سلام الله علیها رودبار با موضوع « چرایی وچگونگی پوشش بانوان طلبه» برگزار شد.

حجت الاسلام اشراقی نیا در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فلسفه حجاب و فواید آن در جوامع بشری تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل تاکید ادیان الهی بر مسأله حجاب، حفظ و تقویت بنیان خانواده است، لذا هرچه پوشش بانوان در اجتماع کنترل شده تر باشد، منجر به استحکام و تعالی خانواده ها نیز خاهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پوشش بانوان به هیچ وجه به معنای منع او از فعایت های اجتماعی نخواهد بود، اظهار داشت: جامعه به حضور زنان محتاج است و نمی توان تاثیر بانوان در عرصه های اجتماعی را کمرنگ و یا نادیده گرفت، ضمن اینکه طبق روایات در حکومت جهانی امام زمان(عج) نیز زنان عهده دار مسئولیت های مهمی هستند، اما این حضور و نقش آفرینی باید با حفظ حریم ها و حداقل ارتباط با نامحرم توأم گردد.

استاد حوزه با بیان تفاوت طلاب حوزه با سایر مردم جامعه در عمل به آداب دینی، ادامه داد: طلاب، دعوت کننده به باطن عالم هستند، لذا خودشان باید کامل ترین مردم و پیشروترین آنها در مسائل اخلاقی و دینی باشند. رسیدن به کمال استعداد بالقوه ای است که در همه انسانها نهاده شده و باید با به وسیله تقوا و اخلاق مداری فعلیت یابد و طلاب به طریق اولی باید این نکته را مدّ نظر داشته باشند.

حجت الاسلام اشراقی نیا در پایان با تاکید بر اینکه همه انسانها و علی الخصوص طلاب باید مظهر و آیینه صفات الهی باشند خاطرنشان کرد: بانوان تجلیگاه صفت باطن خداوند هستند و چون خداوند خود را کنزمکنون و مختوم معرفی کرده اند، بانوان و به طریق اولی طلاب خانوم باید به نحو اتمّ و اکمل، مظهر تجلی این صفت باری تعالی باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha