پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از منظر رهبری جایگاه نسل فعلی جوان ایرانی، به‌مثابه خاک‌ریزی است که با استحکام، دانایی و توانایی، آرزوی ائتلاف ضد بشری علیه نظام اسلامی را نقش بر آب می‌کند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، به تبیین رهنمودهای رهبری درزمینهٔ ضرورت بهره‌برداری از نیروی جوانان نخبه انقلابی در جهت پیشرفت و تمدن‌سازی کشور پرداخت.

وی افزود: اعتقاد به جوانان و استفاده از نیروی جوان باانگیزه به‌عنوان موتور پیشران حرکت کشور در جهت تحقق تمدن اسلامی و نیز در جهت حل مشکلات و عبور از بحران‌ها، همواره از نکات مورد اعتقاد و تأکید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز در طول مدت مسئولیت ایشان در مناصب مختلف بوده است.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: ایشان با اعتقاد راسخ به این مسئله هم خود در انجام آن کوشیده‌اند و هم در جلسات کاری و دیدارهای مختلفی که با مسئولان کشوری و لشگری برگزار کرده‌اند بر آن تأکید داشته‌اند تا در نظام اجرایی و برنامه‌ریزی‌های راهبردی و کلان کشور مدنظر و در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با نهایت اهتمام و توجه رهبری به این موضوع است که در بیانیه مهم و تاریخی گام دوم انقلاب یکی از محورهای اصلی این بیانیه را با محوریت توجه به نیروی انبوه جوانان با روحیه انقلابی و آمادهٔ تلاش جهادی عنوان فرموده و در سراسر بیانیه نیز نزدیک به ۴۰ بار از جوان ایرانی نام برده‌اند و در ۲۰ مورد از آن، امید و اعتماد خود را نثار جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: این توجه حاکی از آن است که از منظر ایشان یکی از بنیان‌های تحقق پیشرفت و تعالی کشور با محوریت ارزش‌های الهی و دینی، تربیت نسل مؤمن، مستقل، آزاد، دانش‌پژوه، ضد استکبار، عدالت‌خواه و مبارزه با فساد و به‌کارگیری آنان در جایگاه‌ها و نقش‌های مختلف نظام اسلامی است.

وی افزود: جایگاه این نسل از جوان ایرانی با این ویژگی‌های خاص و متمایز در نظر رهبر فرزانه انقلاب، به‌مثابه خاک‌ریزی است که با استحکام، دانایی و توانایی، آرزوی ائتلاف ضد بشری علیه نظام اسلامی را نقش بر آب می‌کند و همچون دوران شکوهمند جنگ تحمیلی با غلبه بر دشمنان و نقشه‌های آنان، با اتکا به نیروی جوانی حرکتی شتابان در مسیر پیشرفت ایجاد می‌کند؛ ادعایی که به فرموده مقام معظم رهبری سند تحقق و اثبات آن خود جوانان و عملکرد موفق آنان در عرصه‌های مختلف علمی، معنوی و اجتماعی و فرهنگی کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha