پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام دانشمند

حوزه/ کارشناس مذهبی با بیان اینکه مسئولان حواسشان را جمع کنند که در مقابل دشمن ذلیل نباشند، گفت: برخی متأسفانه به جای این که چشمشان به خدا باشد، به کدخدا است، کدام یک از این کشورهای اروپایی در بحران سیل به داد مردم کشورمان رسیدند؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی دانشمند، شب گذشته در مراسم شب میلاد حضرت علی اکبر(ع) در مهدیه بیرجند اظهار داشت : بیان تاریخ با نقد تاریخ تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ دو دسته تقسیم می شود، افزود: تاریخ را یک زمانی بشر می نویسد که در این زمینه چه بسا خیلی از صاحبان قلم فروخته شده باشند که شده اند مگر اینکه صددرصد به انسان ثابت شود که مورخی که کتاب را نوشته تطمیع نشده است.

کارشناس مذهبی بیان داشت: يک دسته دیگر مربوط به زمانی می شود که تاریخ را خدا بیان و معصوم اشاره می کند که در این راستا چه کسی از خدا صادق تر است و چه کسی می‌تواند خدا را تطمیع کند؟

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه اگر کسی بخواهد با یک نگاه از آدم تا خاتم و از خاتم تا ظهور منجی را نگاه کند و دسته بندی کند دو مثلث باید داشته باشد، گفت: مثلث اول که مربوط به از آدم تا خاتم می شود، سه ضلع دارد؛ یک ضلع نبی خدا، یک ضلع مردم و ملت زمان نبی خدا و ضلع دیگر طاغوت های زمان است.

وی مطرح کرد: مردم یین دو جریان فکری قرار گرفته اند که یکی جریان نور و دیگری جریان باطل است و اگر چه مردم صدای هر دو جریات را شنیدند، اما چون بنای خدا بر این است که مردم خودشان انتخاب کنند خداوند دو جریان نیز در درون افراد قرار داد که یکی نور و دیگری جریان ظلمت است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: به عنوان مثال در جریان حضرت نوح که 950 سال عمر کرد، غیر اینکه مردم را به سوی خدا راهنمایی می کرد کار دیگری نمی کرد که در نهایت می بینیم مردمش او را سنگ می‌زنند.

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به اینکه طاغوت های زمان با تطمیع  مردم را خریدند و هرچه بود از آدم تا خاتم  کسانی که به فطرت و سخن عقلشان گوش کردند، کم بودند، بیان داشت: آنها که دم از کوروش و داریوش می‌زنند نه در جنگ بودند و نه در سیل و زلزله بلکه همین افرادی که شما می گویید عرب پرست هستند به داد مردم رسیدند.

وی اضافه کرد‌: فقط در یکی از شهرهای عراق حدود ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به مردم سیل زده کشورمان کمک  مالی جمع آوری شد و ۴۰ موکب بزرگ عراق برای کمک به ایران آمدند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه مسئولان حواسشان را جمع کنند که در مقابل دشمن ذلیل نباشند عنوان کرد: برخی متأسفانه به جای این که چشمشان به خدا باشد، به کدخدا است، کدام یک از این کشورهای اروپایی در بحران سیل به داد مردم کشورمان رسیدند؟

حجت الاسلام دانشمند یادآور شد: در همین دفاع مقدس، انگلیسی ها و غربی ها به دشمنان کمک کردند و حتی در طول تاریخ یک قدم روشن برای این ملت برنداشتند.

وی با بیان اینکه دشمن را خوشحال و امیدوارم نکنید، بیان داشت: میدان را برای دشمنان باز نکنید، ما ملت بزرگی هستیم مشکلات داریم اگرچه اختلاس گر و خائن وجود دارد اما این ملت خائن نیستند.

وی با اشاره به اینکه مثلت دوم از ارتحال پیامبر خاتم شروع می شود، اظهار داشت: در این مثلث یک ضلع ولی خدا، یک ضلع مریدان و ضلع سوم کسانی هستند که از خواص هستند، می باشد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha