پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یزدانشهر

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، با سخنرانی حجت الاسلام محمد صفری، امام جمعه یزدانشهر در جمع طلاب در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار گردید.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،حجت الاسلام محمد صفری امام جمعه یزدانشهر در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر گفت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، قدم جدی به سوی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است. ایران در زمان گذشته در بین چپاولگران توزیع شده است. امروزه بحث استعمار بیشتر بر مبنای لیبرال با شعار حقوق بشر و دموکراسی است. که این ها یک شعار دهان پر کن بیش نیست وتنها برای این است که به مردم بفهمانند آنها باید حاکمان مطلق بر مردم باشند. و این حکومت ها با فروپاشی مواجه خواهند شد چون با فطرت مردم سازگار نیست.

وی افزود: نوع تفکر و نگاه غربی ها لیبرال است و اعتقاد دارند تمام جهان باید بر همین اساس تربیت شوند تا بتوانیم از آنها بهره برداری نماییم. در حالیکه در اروپا مردم بر علیه این عقاید شعار می دهند این افراد می گویند تمام دنیا باید بر مبنای نگاه و تفکر ما عمل کنند. برجام یک توافق بین المللی است که تمام دنیا بر اساس یک سری معاهدات با هم رابطه داشته باشند. و یا بحث 2030، اینها تمام نگاهای لیبرال است. ولی به لطف خدا این معاهدات چهره قبیح خود را نشان داده است.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک شعار و فضای فکری را در جهان مطرح کرد که دنیا برای عدالت جهانی آماده شد. برنامه گام دوم دقیقا برنامه جهانی شدن عدالت است. برخی مذاهب مانند مسیحیت قانونی پایه گذاری می کنند ولی بعد از مدتی به بن بست می رسند. ولی این بیانیه مانند نوری است که متناسب با فطرت مردم است. اگر بخواهیم در این گام قدم بر داریم باید از خود  و خانواده هایمان شروع کنیم.

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی، رهبران هیچ گاه اهل استبداد و زورگویی نبودند. اگر این گونه بود هیچ تفاوتی بین حکومت اسلامی و نظام غیر اسلامی وجود نداشت. مردم باید به این بصیرت برسند که هرگز رهبر این جامعه اهل زور و استبداد نبوده و اگر بحث زور بود مانند رژیم شاهنشاه به اجبار کسی را سر کار می آوردند و کسی را می بردند. اگر در این بین هم برای بصیرت مردم هزینه ای شود، لازم است. چون مردم باید اهل بصیرت شوند و به رشد و کمال برسند و خوب و بد خود را تشخیص دهند.

امام جمعه یزدانشهر در پایان افزود: باید با بصیرت،‌ ایستادگی، جهاد و توانمند سازی خود و جامعه از این پیچ خطرناک، که به جنگ اراده تعبیر شده، به سلامت عبور نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha