پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حمید رضا حدائق

حوزه/ گرامیداشت دهه مهدویت از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مراسم بزرگداشت دهه مهدویت توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شامگاه سه شنبه در حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام حمیدرضا حدائق مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز در این مراسم حدیث «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة؛ هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است» را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وظایف منتظران امام در عصر غیبت بسیار سنگین است اما باید به آن پایبند بوده و عمل کنند.

وی با اشاره به معرفت و شناخت امام افزود: پیروی کردن بدون معرفت و شناخت از امام امکان ندارد، بنابراین شناخت امام موجب پیروی از آن می شود.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: شناخت و معرفت حقیقی امام برای گام برداشتن در آن مسیر پیش نیازی بوده که در مرحله نخست مطرح می شود و باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه انسان موجودی خداجو و درصدد معرفت یافتن از خداوند است، خاطرنشان کرد: انسان با این عمل هدف خلقت را که عبودیت باشد را تامین می کند.

حجت الاسلام حدائق، امام شناسی را از اصول بنیادین اسلام دانست و عنوان کرد: معرفت به امام زمان(عج) زمانی ارزش دارد که با عقلانیت باشد، همچنین امام شناسی نیز با مجاهدت علمی به دست می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha