چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کوثر اصفهان

حوزه/ نشست علمی با موضوع مهدویت با حضور جمعی از طلاب و دانش آموختگان، در مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهرداد آقایی، مدرس حوزه علمیه خواهران اصفهان، در  نشست علمی با موضوع مهدویت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه طی سخنانی ابراز داشت: ما به عنوان طلبه علوم دینی و مبلغ، باید بتوانیم سولات و شبهات مهدوی مردم را پاسخگو باشیم .

وی با اشاره به تفاوت سوال و شبهه افزود: باید تفاوت سوال و شبهه را مد نظر قرار داد، یعنی بدانیم که طرف مقابل پرسشی را مطرح کرده و یا اینکه بدنبال شبهه پراکنی می باشد و سوال زمانی است که کسی جواب چیزی را نمی داند و ما به راحتی جواب آن را می دهیم یا می گوییم نمی دانیم، اما شبهه زمانی است که کسی پاسخ مطلبی را می داند، ولی برای بر هم زدن و ضعیف کردن اعتقادات دیگران پرسشی را مطرح می کند .

وی تاکید کرد: امروزه، نخبگانی از سراسر دنیا کارشان این است که هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند به عنوان مثال مخزنی در کتابخانه های عربستان وجود دارد بنام الروافض که هر هفته کتاب های آن جدید می شود، پس باید بتوانیم به شبهات روز، جواب دهیم .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مبلغین باید در کنار کسب توانایی جهت پاسخگویی به شبهات، باید شبهه شناسان خوبی هم باشند، اگر کسی شبهه شناس خوبی نباشد و اقدام به پاسخگویی به شبهات کند، اتفاقات بدی می افتد، چون تجربه در این زمینه ندارد.

حجت الاسلام آقایی گفت: شبهه انداختن مثل سم است و انتشار آن زمان نمی برد اما از بین بردن اثر شبهه بسیار مشکل است و بسیار بیشتر از وارد کردن شبهه زمان می برد وبسیار تخصصی است .

وی  گام های پاسخگویی به شبهات مهدوی را تبیین کرد و گفت: برای پاسخگویی به شبهات مهدوی اطلاعات اولیه ی علمی را بدست بیاوریم و سعی کنیم، اطلاعاتمان تحقیقی باشد نه پازلی، حداقل اطلاعات تحقیقی این است که با ترازوی عقل آن را بسنجیم و دوم بررسی مجدد و بازنگری اطلاعات ذهنی که داریم انجام دهیم و سعی کنیم طرح سوال شود یعنی حالت انفعالی نداشته باشیم و فقط پاسخگو باشیم، همچنین آموزش شیوه صحیح پاسخ گویی به شبهات را ببینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha