شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قائمی

حوزه/ حجت الاسلام قائمی بر لزوم صیانت از انقلاب و ارزش ها تاکید کرد و گفت: طلاب باید در عرصه فرهنگی و دینی جامعه حرف برای گفتن داشته باشند و مردم را به سمت خوبی ها و نیکی ها هدایت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر قائمی صبح امروز در مر اسم جشن عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه استان قزوین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه وولادت حضرت علی اکبر (ع) وهمچنین ملبس شدن تعدادی  از طلاب علوم دینی به لباس مقدس روحانیت، گفت: مهم ترین دغدغه امروز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی صیانت از اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) و هدایت مسلمانان است، لذا امروز روحانیون وظیفه دارند به شبهاتی که استعمارگران در ذهن مردم و جوانان به وجود می آورند به خوبی پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید لباس اخلاق را همراه با لباس روحانیت بر تن کنند و بیش از همیشه به فکر خودسازی باشند و خود را برای پاسخ گویی به شبهات و هدایت جامعه آماده کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: روحانیت از گذشته تا امروز به عنوان پیشوایان مردم شناخته شده و طلابی که ملبس می شوند باید توجه داشته باشند که پس از پوشیدن این لباس نگاه مردم به آنها دوچندان می شود.

حجت الاسلام قائمی بیان کرد: امروز مکتب اسلام در عصر غیبت در اختیار روحانیت است و طلاب جوان باید این مکتب را معرفی کنند، لذا لازم است طلاب که ملبس به لباس روحانیت می شوند بدانند که این لباس نماینده شرف و تقوا در جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلبه ای که با این لباس مقدس در جامعه حضور پیدا می کنند بیشتر از طلاب دیگر باید مراقب رفتار و گفتار خویش باشد، زیرا رفتار و نوع برخورد او در اجتماع تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: اگر طلبه دنبال دنیا برود، قطعا از مسیر اصلی دور خواهد شد و باید همواره با قناعت و تقوا به فراگیری علوم دینی بپردازد.

حجت الاسلام قائمی بر لزوم صیانت از انقلاب و ارزش ها تاکید و بیان کرد: طلاب باید در عرصه فرهنگی و دینی جامعه حرف برای گفتن داشته باشند و مردم را به سمت خوبی ها و نیکی ها هدایت نمایند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha