پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی

حوزه/ دستگاه‌های فرهنگی قم طی نشست شورای سیاست‌گذاری مهدویت که به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، آمادگی خود را برای تقویت ارتباط مبلغان با نوجوانان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، نشست شورای سیاست‌گذاری مهدویت ظهر امروز به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم و حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تاکنون برای نظام تبلیغی اسلام کادرسازی و تربیت نیروهای تخصصی را دنبال نکرده‌ایم، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی با اولویت ایجاد پیوند میان مبلغان و نوجوانان در ۳۰ بقعه متبرکه به صورت ویژه دنبال می‌شود.

همچنین، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه مباحث مرتبط با مهدویت در پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی ویژه‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: بهزیستی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده خواهد کرد.
مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم از آمادگی شهرداری برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی یاد کرد و گفت: رسیدن به یک برنامه مشترک فرهنگی در سطح قم نیازمند مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های فرهنگی مرتبط و پرهیز از موازی‌کاری است.

سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر لزوم تربیت مبلغان تخصصی برای مدیریت جلسات تبلیغی ویژه نوجوانان تاکید کرد و گفت: باید روحانیونی را تربیت کنیم که بتوانند با نسل نوجوان ارتباط لازم را برقرار کنند و بتوانند در آن‌ها تاثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدوی موعود استان قم بر لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی شهروند مهدوی به‌منظور تجمیع فعالیت‌های مهدوی تاکید کرد و گفت: اکنون فعالیت‌های مطلوبی در قم درحال انجام است اما انسجام و وحدت این فعالیت‌ها می‌تواند رسیدن به نتایج بیشتر را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است: یونس عالی‌پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و حجت‌الاسلام صفر فلاحی مشاور تولیت آستان مقدس از جمله شخصیت‌های حاضر در این نشست بودند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha