جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مسئولین حوزه خواهران تهران و آموزش و پرورش

حوزه/ نشست مشترک مسئولین حوزه علمیه خواهران استان تهران و آموزش و پرورش با هدف توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در این نشست حجت الاسلام و المسلمین کبیریان مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران، حجت الاسلام نجفی نماینده حقوقی آیت الله اعرافی در کمیته مدارس معارف اسلامی شورای عالی آموزش و پرورش، و جمعی از مدیران مدارس علمیه خواهران، ظهر امروز در مدیریت خواهران تهران با موضوع «تاسیس و گسترش مدارس علوم و معارف اسلامی» برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام نجفی، با اشاره به این که تاسیس رشته علوم و معارف اسلامی از دهه شصت در دستور کار بوده است، گفت: رشته علوم و معارف اسلامی به دروس حوزوی نزدیک است و مصوبه ای مبنی بر همکاری بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش وجود دارد که از سال جدید بتوانیم این مدارس را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کیفی پذیرش در حوزه های علمیه برادران، افزود: در طول این سال‌ها مشکلاتی برای پذیرش و جذب طلاب داشته ایم و از نظر کمی و کیفی ریزش‌هایی نیز وجود داشته است. همچنین طول مدت تحصیل طلاب باتوجه به طرح قدیم و جدیدی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد محل بحث و اختلاف است.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: یکی از راه های حل این مشکلات تاسیس رشته علوم و معارف اسلامی است که ظرفیت خوبی برای تمامی حوزه‌ها است که می‌توانند مدرسه وابسته به خود از دوره مهد کودک تا دبیرستان را داشته باشند.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به اینکه تنها پنج ارگان می‌توانند متولی اصلی تاسیس این مدارس باشند، گفت: در طول این سال‌ها تنها مدارس مطهری و صدرا فعال بودند اما سازمان اوقاف، امور مساجد و حوزه‌های علمیه از این ظرفیت استفاده نکرده اند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید اولین قدم در استان تهران برداشته می‌شود و حتی بعضی از مدارس اعلام آمادگی کرده اند که داخل مجموعه خود این رشته‌ها را تاسیس کنند. البته شرایط سخت‌گیرانه ای برای موسسان و معلمین و دانش‌آموزان گذاشته شده است تا بتوان بهترین خروجی را مشاهده کرد.

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha