جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آماده سازی حوزه علمیه پلدختر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع)پلدختر گفت: پس از پاک سازی، زدودن گل و لای و شستشوی مدرسه طلاب ادامه تحصیل خود را از سر گرفتند و سر کلاس های درس حاضر شدند .

حجت الاسلام نادر سبزی پیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان لرستان و وارد شدن خسارات فراوان به زیرساخت های شهری و روستایی شهرهای پلدختر و معمولان، گفت: سیل اخیر متاسفانه استاد سرای مدرسه علمیه امام رضا(ع) را به طور 100 درصدی تخریب کرد و موجب بی خانمانی اساتید این مدرسه و از بین رفتن تمام زندگی آنان شد .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون خانواده اساتید مدرسه علمیه امام رضا(ع) به شهرستان های محل سکونت خود برگشته و تا اطلاع ثانوی به دلیل نبود امکانات و وسایل اولیه زندگی نزد اقوام خود ساکن هستند، بیان داشت: اساتید در قسمت هایی از مدرسه ساکن شده و دوباره به تدریس علوم حوزوی برای طلاب مشغول شده اند .

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با بیان اینکه در سیل اخیر کتاب های اساتید این مدرسه به همراه کاشانه و وسایل آنها به طور کلی از بین رفت، اظهار داشت: در حال تهیه منابع درسی برای اساتید هستیم و تاکنون توانسته ایم تعدادی از کتاب های مرجع و اصلی را برای تدریس اساتید تهیه نماییم .

حجت الاسلام سبزی پیری با بیان اینکه خوشبختانه در سیل اخیر به مدرسه آسیب ها و خسارات غیر قابل جبران وارد نشد، خاطر نشان کرد: به همت نیروهای جهادی و طلاب و اساتید پس از زدودن گل و لای از بخش های مختلف مدرسه، شستشوی آن به اتمام رسید و طلاب توانستند تحصیل خود را از سر بگیرند .

وی در پایان با اشاره به اینکه طلاب و اساتید حوزه تا حل مشکلات سیل زدگان در امداد رسانی آماده و حاضر هستند، گفت: با شروع ماه مبارک رمضان علاوه بر فعالیت خدماتی طلاب، فعالیت تبلیغی هم آغاز خواهد شد که تمام تلاش حوزویان و نیروهای جهادی بازگشت مردم به زندگی عادی و ایجاد بارقه امید در بین مردم مناطق سیل زده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha