پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمدرضا اسلامی

حوزه/ حضوری که روحانیت در این سیل اخیر داشته اند، پاسخ محکمی به یاوه گویان داخلی و خارجی بوده و نگاه ها را در عامه مردم نسبت به روحانیت تغییر داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسلامی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران به ارائه گزارشی از وضعیت سیل مازندران پرداخت و گفت: سیل استان مازندران در دو مرحله اتفاق افتاده است؛ مرحله اول در بیست و هفتم اسفندماه سال 97 بوده که خسارت زیادی به 12 شهرستان، 9 شهر و بیش از 700 روستا وارد شده است.

وی اظهار داشت: میزان خسارت مرحله اول سیل قریب به یک هزار و 339 میلیارد تومان بوده است که بیشترین خسارات را در امر کشاورزی داشته ایم که بالغ بر 550 میلیارد تومان برآورد شده است.

نماینده طلاب و فضلای ساری ابراز داشت: مرحله دوم سیل نیز در دوازدهم فروردین ماه امسال بوده که شهرستان های زیرآب، پل سفید و شیرگاه بیش از 334 میلیارد تومان در مرحله دوم خسارت داشته و شش هزار و 644 منزل مسکونی از 30 درصد تا بالای 70 درصد مورد خسارت واقع شده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران خاطرنشان ساخت: در صد سال اخیر مازندران، سیلی همانند این سیل دیده نشده است و میزان خسارت کم نظیر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: از تمام مردم، مسئولین و  اشخاصی که در روزهای ابتدای سال همدردی، کمک و مساعدت کردند کمال تقدیر را داریم؛ اما کافی نیست؛ چراکه می طلبد کمک های دولتی و مردمی به مردم سیل زده استان مازندران بیشتر باشد.

وی اظهار داشت: حضور طلاب و فضلای مازندرانی بسیار پرشور بوده و گروه های تبلیغی در صحنه حضور داشته و کمک های خوبی کرده اند.

نماینده طلاب و فضلای ساری خاطرنشان ساخت: حضوری که روحانیت در این سیل اخیر داشته اند، پاسخ محکمی به یاوه گویان داخلی و خارجی بوده و نگاه ها را در عامه مردم نسبت به روحانیت تغییر داده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران تصریح کرد: یکی از زیبایی های این سیل، اهدای بخشی از جهیزیه دختر خود توسط یکی از نمایندگان طلاب و فضلای این استان بوده که حرکتی زیبا و ستودنی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت: از زیبایی هایی که این سیل به وجود آورد، همدلی، همبستگی و مساعدت عامه مردم و مسئولین، به ویژه طلاب و گروه های تبلیغی و جهادی بوده است.

وی اظهار داشت: 190 نفر از طلاب و فضلای مازندرانی در قالب گروه های جهادی در منطقه مازندران، گلستان و لرستان حضور داشته و هزاران پک غذایی جمع آوری و به سیل زدگان اهدا شده است.

نماینده طلاب و فضلای ساروی مقیم قم در پایان ابراز داشت: از آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه تقدیر و تشکر داریم که در مناطق سیل زده مازندران حضور پیدا کرده و با مردم ابراز همراهی و همدردی کردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha