جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عربستان

حوزه/ عبد الناصر الراشدی عضو شوراى مرکزی جنبش «مستقبل العداله» در یمن گفت: توافقات بین المللی که در حد حرف و کلام بود تنها برای رو سفیدی عربستان و ادعای صلح پذیری محور غربی آمریکایی و سعودی در جهان، انجام شد.

به گزارش سرویس بین الملل حوزه، جنگ چهارسالۀ یمن تا کنون دهها هزار کشته برجای گذاشته و بنا بر اعلام سازمان ملل، این کشور در حال حاضر دچار بدترین بحران انسانی در جهان است. این درحالی است که عربستان سعودی همچنان به جنایات غیر انسانی خود در یمن ادامه می دهد و غیر نظامیان را با اهداف واهی هدف قرار می دهد از سوی دیگر این جنایات با چراغ سبز آمریکا انجام می شود به طوری که کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا قطعنامۀ کنگره را که خواستار پایان دادن همکاری آمریکا با ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن است، را وتو می‌کند.

الراشدی با اشاره به جنایات اخیر سعودی و همراهی آمریکا با جنایات عربستان ضد ملت یمن گفت: اقدام سعودی ها مبنی بر بمباران اخیر در منطقه سعوان و مدرسه دخترانه الراعی که منجر به شهادت عده ای از دانش آموزان دختر شد  بار اول نیست که انجام گرفته بلکه عادت سعودی ها کودک کشی است؛ چیزی که  از اول جنگ تا امروز که وارد پنجمین سال جنگ شدیم شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: بمباران مدرسه ها، بازارها، بیمارستان ها و خانه های مسکونی از جمله جنایات سعودی طی این سالهاست. قبل از این بمباران در پایتخت صنعا شاهد بمبارانی دیگر در استان حجه بودیم که طی آن  دو خانه بمباران شد و  43 زن اعم از پیر و جوان به شهادت رسیدند.این روش تکراری عربستان و امارات است که با حمایت آمریکایی -یهودی و نگاه صهیونیستی وغیر انسانی انجام می شود تا  روی اسراییل را  سفید کنند که بدتر از  جنایات اسراییل را انجام می دهند.

ادعای سعودی ها بعد از کشتار دانش آموزان: انبارهای سلاح و حوثی ها را هدف قرار دادیم!

 کارشناس یمنی با اشاره به چرایی بمباران های سعودی آمریکایی و هدف قرار دادن مردم بی گناه یمن گفت: آنها ادعا می کنند که نقاطی را که هدف قرار می دهند  بسیار دقیق است و  در واقع  انقلابی ها و حوثی ها را هدف قرا داده اند و در رسانه های خود می گویند در این نقاط رهبران حوثی و رزمندگان ارشد را بمباران کردند و جایگاه انبار و سلاح حوثی ها را هدف قرار داند در واقع بهانه و عذر بدتر از گناه می آورند، اما در واقع  می دانند که مدرسه و دانش آموزان را بمباران کردند.

 

وی با اشاره به ادعاهای سعودی جنایتکار در یمن گفت: سعودی ها یک ساعت بعد از بمباران دو خانه مسکونی در حجه با افتخار عنوان کردند که ما دو خانه که محل حضور رهبران حوثی و رزمندگان بزرگ بوده هدف قرار دادیم و بعد از رسوایی و روشن شدن واقعیت که 43 زن به شهادت رسیدند ادعا کردند انقلابی ها و حوثی ها این دو خانه را هنگام بمباران ترک کرده بودند.

عربستان می خواهد ملت یمن ضد حوثی ها قیام کنند / ملت یمن هر روز قوی تر از گذشته می جنگد

الراشدی تصریح کرد: همین طور که در مدرسه الراعی دانش آموزان را به خاک و خون کشیدند اول اعلام کردند، انبار سلاح را زدیم بعد گفتند انقلابی ها مدرسه را زدند این تناقض گویی در کلامشان دیده می شود و این در حالی است که  خودشان از این جنایت عکس گرفته و تصویر برداری می کنند. آنها می خواهند مردم علیه حکومت وقت که در صنعا مستقر است انقلاب کنند و از سوی دیگر می خواهند با این جنایت ها کاری کنند که  مردم خسته شوند و ضد حوثی ها انقلاب کنند تا آنها نیز تسلیم عربستان شوند که این حرف دور از روحیه جنگجوهای یمنی و ملت مقاوم یمن است که هر روز قوی تر از روز قبل هستند.

وی خاطر نشان کرد: امروز یمنی ها در مقابل عربستان و ائتلاف متجاوز سعودی موشک های ساخت محلی دارد و به سمت سعودی ها  شلیک می کند.

کارشناس یمنی با اشاره به نتایج مذاکرات صلح و توافقات بین المللی برای آتش بس در یمن گفت: توافقات بین المللی که از جمله آن مذاکرات صلح  در سوئد بود و کشورهای اروپایی و غربی می خواستند با این مذاکرات روی عربستان را سفید کنند آن هم بعد از قتل خاشقچی و جنایت های عربستان ملت های اروپایی کمی بیدارشدند و تظاهرات ضد  کشور عربستان بر پا کردند و در این تظاهرات ها اعلام کردند که چرا  در یمن کودکان یمنی و زنان یمنی را می کشید و زیر بنای یمن را نابود می کنید .

مذاکرات صلح یمن در حد حرف و کلام

وی افزود : در این مذاکرات ملت های غربی و سازمان ملل گفتند بندر الحدیده نباید دست انقلابیون و یا عبدربه منصور هادی و طرفدارانش باشد و باید مستقل شود و کمک های انسانی و مواد غذایی وارد یمن شود و تبادلات سلاح بین دو طرف حکومت یمن و ریاض انجام شود و طرفین سلاح های یکدیگر را برگردانند. اما فقط این مذاکرات در حد حرف و کلام بود و عملی نشد.حرف هایی که می خواست نشان دهد عربستان و هم پیمانانش دنبال صلح هستند حال آنکه در واقعیت آنها دنبال صلح نیستند.

الراشدی گفت: یمنی ها به راه خود ادامه می دهند و خود را تسلیم نمی کنند و سرشان همواره بالا است . این روزها حکومتهای فراری و مستعفی در جنوب یمن یک پارلمان و مجلس شورا تاسیس کردند در حالی که مجلس شورای قانونی  در صنعا به طور شرعی با حضور احزابی که از قبل از جنگ انتخاب شدند بر پا است.اما حکوت های مستعفی در سیهون در جنوب یمن مجلس شورا تاسیس کردند.

وی با تاکید بر اینکه حکومت صنعا دنبال صلح است افزود: دشمن نمی خواهد تسلیم شود و عربستان می خواهد عزتش بر گردد و یمن شکست بخورد و در جهان خود را قدرتمند اعلام کند و بگوید هیچ کس جلوی ما پیروز نمی شود. در واقع از 4 سال پیش تا امروز عربستان ،امارات و طرفدارانش در ائتلاف شکست خوردند و به هیچ هدفی نرسیدند. امروز حکومت و پارلمان و شورا در صنعا است و کار خود را انجام می دهند امنیت صنعا بیشتر از امنیت شهرهای جنوبی است و خوشبختانه ترور در صنعا وجود ندارد اما در سیهون یا عدن مزدوران عربستان با ترس رفت و آمد می کنند و  یک روز با هواپیما به جنوب یمن آمده و عکس می گیرند و به ریاض بر می گردند. جنوب یمن که در دست امارات و عربستان و طرفدارا نشان هست امنیت ندارد. و هنوز دعوا هست . ان شاءالله مردم یمن پیروز می شوند، مردم یمن پایدار و اهل حکمت و صبرند و  با همین صبرشان پیروز خواهند شد.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha