جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیین عمامه‌گذاری تعدادی  از طلاب استان مرکزی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ملبس شدن به لباس روحانیت تکلیف انسان را سنگین تر و رسمی تر می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، آیت‌الله قربانعلی درّی نجف‌آبادی، نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی، در آیین عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب استان مرکزی و تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره علامه حلی که در حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء(ص) اراک برگزار شد، گفت : طلاب جوان تا الان تکلیف رسمی به گردن شان نبوده ولی اکنون با پوشیدن  لباس روحانیت تکلیفشان سنگین تر و رسمی تر می شود و باید جدی‌تر در این حوزه قدم بردارند. طلبه با ملبس شدن به لباس روحانیت پرچمدار امام حسین علیه السلام و سرباز با نشان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در اردوگاه امام خمینی (ره) و رهبری معظم حفظه الله تعالی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود:طلاب با ملبس شدن به لباس روحانیت اعلام می‌کنند ما سربازان امام زمان(عج) بوده و کار تبلیغ که رسالتی بزرگ است به عهده ما می باشد و ما نیز اماده دفاع، ارشاد، تبلیغ و دعوت به حق هستیم چراکه رسالت تشریعی کار پیامبر(ص) بوده و رسالت تبلیغی کار طلاب و روحانیون ملبس است.

آیت الله درّی نجف ابادی در ادامه گفت : لباس پوشیدن و ملبس شدن به این لباس مقدس در راه خدمت‌گذاری به اسلام و قرآن، می تواند خلأ انسان های بزرگ را پر کند مثل شهید مطهری ها و شهید محلاتی ها و ..... و طلاب بدانند که این عصر که در آن حضور داریم مسئولیت سنگین تری نسبت به قبل بر عهده ما گذاشته یکی به دلیل وسعت فضاهای مجازی و دیگری گسترش شبکه های ماهواره ای در جهان.

امام جمعه اراک در ادامه از برگزیدگان جشنواره علامه حلی تقدیر کرد و افزود: جشنواره علامه حلی برند و شاخص برای طلاب جوان است که بتوانند  همچون علامه حلی بدرخشند و با الگوقرار دادن بزرگانی همچون ایشان الگو باشند برای دیگران در پژوهش و بتوانند نقش ایشان را ایفا کنند و خوشبختانه روند توسعه مطالب پژوهشی رو به رشد و شکوفایی است و طلاب باید در امور پژوهشی با رعایت استانداردها مقالات خوبی ارائه دهند.

در پایان هم تعداد 60 نفر از طلاب استان به دست آیت الله درّی نجف ابادی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپاسی آشتیانی مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی و بزرگان دیگر، ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند و از تعدادی از خواهران و برادران برگزیده در جشنواره علامه حلی با اهدای لوح و جوایزی، تقدیر به عمل آمد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha