پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر محمد رضا بهمنی

حوزه/ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه را از بایسته های مهم گام دوم انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،دکتر محمد رضا بهمنی عصر امروز طی سخنانی در هم اندیشی مدرسان حوزوی سواد رسانه ای و فضای مجازی که به همت شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش اظهار داشت: اجرای این گونه برنامه ها و هم اندیشی ها در حوزه ، بیش از هر چیز نشانه تحرک و پویایی و دغدغه مندی حوزویان است که نسبت به شرایط و اقتضائات جامعه و نیازمندی های مردم توجه جدی دارند.

وی با اشاره به مساله تقویت همراهی و همزبانی و هم نشینی با مردم از سوی حوزه های علمیه گفت: یکی از مسایل بسیار مهم در مسیر گام دوم انقلاب ، توجه به رسانه و فضای مجازی است و از این حیث اقدام نهادهای حوزوی در برگزاری این همایش و پیگیری مباحث بسیار ارزشمند و مبارک است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به تحولات شتابان و پیچیده در عرصه رسانه های نوین و به خصوص شبکه های اجتماعی افزود: آن چه مهم است این که ما باید از ظرفیت عظیم فضای مجازی در راستای تحقق الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی ، نهایت استفاده را بکنیم و در این بین، نخبگان و فعالان حوزوی نقش بسیار مهمی می توانند ایفا کنند.

وی بیان داشت: ما باید بتوانیم قدرت انتخاب گری مردم در عرصه فضای مجازی را مبتنی بر معارف و آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی – اسلامی ارتقا بدهیم و در این خصوص نیز حوزه های علمیه نقش کلیدی برعهده دارند.

بهمنی خاطرنشان کرد: به خصوص در روزگار کنونی، بازیگران جدیدی در زمینه رسانه های نوین و فضای مجازی، قد علم کرده اند که باید آن ها را جدی گرفت و به تحلیل درست و دقیقشان پرداخت.

وی گفت: برای ارتقای سطح همدلی و همزبانی حوزه با مردم می بایست به دنبال اجرای رویکردهای نوین باشیم که به ما چارچوب درستی در تحلیل قضایا بدهد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارتقای سطح سواد رسانه ای در جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از مباحث مهم ناظر به مناسبات مردم و حاکمیت و توجه به شرایط و اقتضائات زمانه است که در این باره نیز باید از ظرفیت عظیم حوزه و دانشگاه به درستی استفاده کرد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha