پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوان دانشجو و مبلغ هندی

حوزه/ گروهی از بانوان دانشجو و مبلغ هندی با حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین کاکو جویباری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، گروهی از بانوان دانشجو و مبلغ هندی با حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین کاکو جویباری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین کاکو جویباری به تبیین نقش زنان در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در نگاه اسلام بانوان آینده سازان جامعه هستند و دراین راستا تربیت فرزند صالح و همسرداری از وظایف اصلی بانوان در جامعه است.

  وی افزود: در مقابل این نگاه، نگاه تمدن غربی وجود دارد که هدفش این است که زن را از خانواده جدا کند و تربیت فرزند را به رسانه ها بسپارد.

این کارشناس تقریبی تاکید کرد: امروز کشورهای غربی تمامی اهداف خود را با ابزار رسانه به مردم و جوامع دیگر تحمیل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کاکو جویباری گفت: در شرایطی که اکثر رسانه های دنیا در حال اشاعه فحشا و بی بند و باری و مصرف گرایی و بسط خشونت و ایجاد گسست بین جامعه اسلامی هستند یکی از ایده آل های جامعه اسلامی این است که رسانه ای با محتوای اسلامی ایجاد کنیم تا مسلمانان از آن بهرمند شوند و خانواده بتواند با خیال آسوده تربیت فرزند خود را به آن بسپارد. البته نقش بی بدیل مادر در تربیت فرزند را

وی با اشاره به امکان تحقق چنین وحدتی در جامعه اسلامی افزود:500 سال قبل شاید استکبار فکر نمی کرد بتواند پول نفت مسلمانان را بگیرد و سلاح به آنها بفروشد تا علیه مسلمان دیگری جنگ به راه بیاندازد اما امروز به این شرایط رسید. ما نیز برای رسیدن به وحدت اسلامی با عزم جزم باید حرکت کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: تنها راه ایجاد تمدن اسلامی ، اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان است. و این وظیفه تک تک آحاد جامعه اسلامی است که به روشنگری علیه نقشه های شوم استکبار بپردازید تا با وحدت و همدلی تمدن اسلامی را پایه گذاری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha