شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، بر لزوم برخورد قضایی با مسببان خسارات ناشی از سیل، تأکید کرد و گفت: این فرهنگ "نمی‌شود" و "نمی‌توانیم"، فرهنگ انقلابی نیست و متأسفانه امروز کشور ما به برخی مدیران غیر انقلابی مبتلا شده و مسئولانی با این تفکر غیر انقلابی زمینه‌ساز وقوع این خسارت‌ها شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهارداشت: در اثر سیل اخیر، خسارت‌های عمومی و شخصی فراوانی بر مردم وارد شده که با دیدن این حجم عظیم از خسارات و وضعیت نابه‌سامان و دل‌خراش مردم، حقیقتاً انسان به یاد کسانی می‌افتد که پیش از وقوع سیل، باید وظایف قانونی خودشان را برای پیشگیری از این حوادث انجام می‌دادند.

چه کسانی مسبب خسارات مردم هستند!؟

وی تصریح کرد: مسئولینی که وظیفه داشتند رودخانه‌ها را لایروبی و از ساخت‌وساز در حاشیه و حد بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنند، جلوی قطع درختان و تخریب جنگل‌ها را بگیرند و در انجام این وظایف کوتاهی کرده‌اند، به‌نوعی مسبب این خسارت‌ها هستند.

امام جمعه موقت اهواز، تأکید کرد: باید برای کسانی که در انجام این وظایف، قصورا یا عمداً تعلل کردند، جلسات محاکمه تشکیل شود و حتماً جای برخورد قانونی با کوتاهی این مسئولین وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، گفت: همه دستگاه‌های نظارتی همچون بازرسی کل، حراست‌های دوائر مختلف دولتی و بالاتر از همه قوه قضاییه باید وظیفه قانونی خودشان را انجام بدهند تا این ریشه‌های فساد را که با تعلل زمینه‌ساز وقوع این خسارات عظیم و ناگوار شده‌اند را ریشه‌کن کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: اگر نسبت به حوادث کنونی و خسارات جاری برخورد مقتضی صورت نگیرد، مسئولین نسبت به آیندگان بی‌تفاوت و بی‌خیال خواهند شد، چنانچه اگر نسبت به کوتاهی‌های گذشته، اقدامات قضایی صورت می‌گرفت، مسئولین حاضر در انجام وظایفشان در سال‌های اخیر کوتاهی نمی‌کردند.

"نمی‌شود" و "نمی‌توانیم" در شأن مدیر انقلابی نیست!

وی گفت: ما قبل از وقوع سیل، این مسائل را به برخی مسئولین متذکر می‌شدیم، مثلاً به یکی از مسئولین گفتیم مگر شما وظیفه ندارید رودخانه‌ها را لایروبی کنید؟ که می‌گفتند نمی‌شود، نمی‌توانیم و امکانات نداریم یا فایده ندارد.

مبتلای برخی مدیران غیر انقلابی شده‌ایم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، اظهارداشت: این فرهنگ نمی‌شود و نمی‌توانیم، فرهنگ انقلابی نیست و متأسفانه امروز کشور ما به برخی مدیران غیر انقلابی مبتلا شده و مسئولانی با این تفکر غیر انقلابی زمینه‌ساز وقوع این خسارت‌ها شده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان گفت: اگرچه مسئولان در روز قیامت و در محکمه عدل الهی پاسخ گوی اعمال خود خواهند بود؛ لکن در دنیا وظیفه نظام اسلامی، و دستگاه قضایی آن است که به این کوتاهی‌ها رسیدگی کند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha