سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 توئیتر ابزار مبارزه با تهدیدات سایبری علیه نمایندگان مسلمان را ندارد

حوزه/ یک کارشناس امنیت سایبری برای اینکه ثابت کند توئیتر ابزار کارآمد برای مبارزه با تهدیدات فضای مجازی ندارد، ساعت ها به فرستادن پیام های تهدید به مرگ علیه ایلهان عمر نماینده مسلمان کرد و نتیجه آن را گزارش داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ABC، یک کارشناس امنیت سایبری برای اینکه ثابت کند توئیتر ابزار کافی برای مبارزه با تهدیدات اینترنتی را ندارد، در عرض چند ساعت صدها پیام تهدیدآمیز به ایلهان عمر نماینده مسلمان فرستاد.

چاک لودر یک کارشناس شبکه چندین ساعت به فرستادن صدها پیام تهدید به مرگ به نماینده مسلمان آمریکایی اقدام کرد.

وی سپس در طی پیامی نوشت: این درست نیست. من در توئیتر صدها پیام تهدید به مرگ به ایلهان عمر نماینده مسلمان مینه سوتا فرستادم و خبرگزاری هایی چون واشنگتن پست و هافینگتون پست را هم به پیام ها افزودم، اما تنها کاری که توئیتر انجام داد این بود که جلوی فرستادن پیام های بیشتر را از سوی من بگیرد! و آن تهدیدات وحشتناک هنوز آن لاین هستند!

این کارشناس روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من این کار را کردم تا ثابت کنم که ابزار مقابله سایت توئیتر برای مبارزه با اسلام هراسی، گفته های نفرت انگیز و تهدیدات خشونت آمیز تا چه اندازه ضعیف و ناکارآمد هستند.

گفته می شود اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با سوءاستفاده از بریده ای از سخنرانی ایلهان عمر در رابطه با تروریسم و حملات علیه مسلمانان، مدعی شد که او حملات 11 سپتامر را بی اهمیت توصیف کرده و به این ترتیب سبب شد که این نماینده مسلمان زن در معرض تهدیدات زیادی از سوی کاربران اینترنتی و شبکه های مجازی از جمله توئیتر قرار بگیرد.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان بر این باور هستند که شبکه های اجتماعی باید تلاش بیشتری برای مبارزه با تهدیدات مجازی و ترویج خشونت در فضای اینترنت به کار بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha