شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ادعای مهدویت

حوزه/ پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: قرآن کریم معیار کاملی برای نقض ادعای دعوی مدعیان دروغین ولایت است.

داشته باشیم حجت‌الاسلام سید محمد مهدی موسوی در کمیسیون «مهدویت و چالش‌های سیاسی» و در مقاله‌ای با عنوان «بررسی استنادات قرآنی دلایل وصیت، معجزه، رؤیا و استخاره در ادعای امامت احمد اسماعیل» اظهار کرد: یکی از اوصاف قرآن، واژه فرقان به معنای جداکننده حق و باطل است، به تصریح کلام وحی، قرآن معیار تشخیص حق و باطل است و از رسالت‌های کتاب، این است که اجازه اختلاط میان حقیقت و امور باطل را نمی‌دهد.

وی افزود: امامت و ولایت یکی از استوارترین مباحث دین اسلام به شمار می‌رود بنابراین در این زمینه هم باید از قرآن به عنوان سنجه تشخیص حق از باطل استفاده کرد.

این پژوهشگر حوزه مهدویت با بیان اینکه در حوزه جریان‌های انحرافی از جمله احمد اسماعیل می‌توان دریافت نقد قرآنی برای تشخیص آن وجود نداشته است گفت: دشمنان با مشی اخباری‌گری، مبحث رجال را نادیده گرفته‌اند و برای نقل احادیث، از شاخه‌ای به شاخه دیگر پریده‌اند تا بتوانند موضوع مد نظر خود را القا کنند.

وی ادامه داد: در دعوی امامت احمد اسماعیل باید به مباحث قرآنی مربوط به امامت اشاره کرد که ویژگی‌های آن ذکر شده است؛ در پژوهش انجام شده به خصوصیاتی همچون عصمت و قائمیت پرداخته شده تا بتوان تهی بودن ادعای اسماعیل را ثابت کرد.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: تناقض‌های فراوانی در زمینه ادعای احمد اسماعیل به چشم می‌خورد که با اتکا به مباحث قرآنی قابل اثبات هستند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha