جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نصیرایی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: هر مدرسه علمیه در استان باید یک گروه جهادی داشته باشد، چراکه طلبه با کار جهادی به درک واقعی لباسی که بر تن خواهد کرد، پی می برد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: بخشی از رسالت طلاب و روحانیون خدمت رسانی به مردم و نیازمندان است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی کمک رسانی برای حل مشکلات مردم را رسالت روحانیت دانست و تصریح کرد: تشکیل اردوهای جهادی با همراهی علما برای خدمت رسانی به مناطق محروم، با هدف محرومیت زدایی و فرهنگ سازی اجتماعی صورت گرفت.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به حضور گروه های مختلف جهادی در مناطق محروم خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: در این ایام 15 گروه جهادی از طرف حوزه های علمیه و مجموعه آستان قدس رضوی با کارکردهای مختلف پزشکی و درمانی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برگزار شد .

وی، نقش اردوهای جهادی را در سازندگی معنوی فردی و اجتماعی بزرگ دانست و افزود: باید گروه‌هایی برای هر مدرسه ایجاد شود و هر مدرسه علمیه ای در استان باید یک گروه جهادی داشته باشد، چراکه هر طلبه با کار جهادی به درک واقعی لباسی که بر تن خواهد کرد، پی می برد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبری از اهمیت حضور در مناطق محروم و کار جهادی، عنوان کرد: رهبری هم خطاب به جهادگران در مناطق محروم فرمودند که حتی اگر خشتی بر روی خشتی نگذارید، همین حضور و دلجویی شما از مردم این مناطق خود نوعی جهاد است.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به ارائه خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی از سوی طلاب و روحانیون در اردوهای جهادی، گفت: البته نفس حضور در اردوی جهادی هم با اهمیت است و که با اخلاص نیت کارهای جهادی را انجام دهیم.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha