جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت

حوزه/ پژوهشگر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: ودایع و مواریث انبیا و امامان، یکی از دلایل حقانیت مهدی موعود(عج) در هنگامه ظهور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید محمد فهیمی اصفهانی در کمیسیون «مهدویت و چالش‌های سیاسی» و در مقاله‌ای با عنوان «ودایع امامت در مقابله با چالش‌ مدعیان مهدویت با تمرکز بر جریان احمد اسماعیل» اظهار کرد: ودایع همان مواریث پیامبران و اهل بیت(ع) هستند که از پیامبر اکرم(ص) به امیرالمومنین و از ایشان به سایر امامان یک به یک انتقال یافته و اکنون در اختیار امام مهدی(عج) است.

وی افزود: ودایع شامل دو دسته معنوی و مادی هستند؛ از جمله معنوی می‌توان به علم به کتاب و لغات و از دسته مادی می‌توان به مکتوب (کتب ائمه) و غیر مکتوب اشاره کرد.

این پژوهشگر حوزه مهدویت با بیان اینکه 200 روایت در مورد ودایع امامت نقل شده است گفت: در زیارت امام مهدی(عج) آمده است که «السّلامُ عَلی وارِثِ الأنبیاءِ وَ خاتمُ الأوصِیاءِ ...»؛ ایشان در هنگام ظهور، با این ودایع با مخالفان خود روبرو می‌شوند و استدلال می‌کنند که با وجود این ودایع و مواریث بر حق هستند.

وی ادامه داد: اثبات امامت و حقانیت مهدی موعود(عج)، انتشار علوم و معارف نایافته، رسوایی مدعیان دروغین امامت و مهدویت، تمییز مومن از کافر و رعب‌آفرینی در بین مخالفان، از جمله کاربردهای مواریث انبیا و اهل بیت(ع) هستند که نزد حضرت حجت خواهند بود ولی مدعیان دروغین همچون احمد اسماعیل فاقد این مواریث بوده‌اند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha