شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکترین مهدویت

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن علمی مهدویت با اشاره به روایات مختلفی که در مورد لزوم ارتباط مردم با علمای دینی مطرح شده است، گفت: مرجعیت علمی علمای دین در ادامه مرجعیت دینی ائمه اطهار(ع) است که بر اساس روایات، احادیث و آیات استخراج می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت‌الاسلام محمدمهدی حائری‌پور پیش از ظهر امروز در کمیسیون مهدویت و چالش‌های اجتماعی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در ارائه مقاله «واکاوی عوامل و پیامدهای فاصله بین مردم و عالمان دین به‌عنوان چالش مهم عصر غیبت» مطرح کرد: این فاصله از طرف مردم اتفاق می‌افتد که زمینه انحراف را فراهم می‌آورد و پیامدهای منفی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: گستره تاثیرگذاری علوم دینی قابل توجه است چرا که این علوم تمام زوایای زندگی انسان در دنیا و آخرت را مورد توجه قرار می‌‌دهد و عهده‌دار ارتباطات و تکالیف انسان در برابر خالق اوست.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی مهدویت یادآور شد: زمانی که حرف از فاصله میان مردم و عالمان دینی گفته می‌شود یعنی اینکه مردم از مراجعه به عالمان دینی دور هستند در نتیجه از سبک زندگی اسلامی نیز بهره‌مندی لازم را نخواهند داشت.

وی با اشاره به روایاتی مختلفی که در مورد لزوم ارتباط مردم با علمای دینی مطرح شده است، تصریح کرد: مرجعیت علمی علمای دین در ادامه مرجعیت دینی ائمه اطهار(ع) است که بر اساس روایات، احادیث و آیات استخراج می‌شود.

حجت‌الاسلام حائری با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال افزایش فاصله میان مردم و علما هستند، عنوان کرد: اگر این فاصله رخ دهد اختلاف و پراکندگی در جامعه ایجاد می‌شود چراکه عالم با دعوت مردم به سمت امام زمان(عج) موجب وحدت و اتحاد می‌شود و دوری مردم از این عالم موجب پراکندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه فرد مکلف بودن آگاهی به تکلیف می‌پردازد، مطرح کرد: فاصله گرفتن از عالمان دینی موجب افزایش خرافات و گرایش عمومی به آن‌ها، پوچی و گم کردن هدف اصلی زندگی و گسترش بدعت و شبهه‌های مختلف توسط دشمن می‌شود.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha