جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افشار نیا ، رئیس دادگستری خوزستان

حوزه/ افشارنیا با بیان اینکه بیش از یازده هزار میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده خوزستان آسیب وارد شده است، گفت: اگر زوایای پنهانی درباره لزوم پیش‌بینی‌ها و عملکرد دستگاه‌ها وجود داشته باشد بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه، آن را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، افشارنیا، رئیس کل دادگستری خوزستان، در نشست اعضای شورای قضایی و قضات دادگستری خوزستان، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، با بیان اینکه 27 روز است که مردم گرفتار سیلاب و آثار آن هستند، اظهارداشت: این حادثه باعث ناراحتی مردم مناطق درگیر سیلاب شده است؛ درحالی‌که اگر پیش‌بینی‌هایی انجام می‌شد، امروز شاهد این حجم از پیامدها نبودیم.

وی با بیان اینکه تا مراحل بازسازی، فاصله زیادی داریم، گفت: اگر زوایای پنهانی درباره لزوم پیش‌بینی‌ها و عملکرد دستگاه‌ها وجود داشته باشد بر اساس دستور جنابعالی آن را بررسی می‌کنیم.

افشارنیا، با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مخازن سدهای استان پر شده است، گفت: درحالی‌که طبق نظر کارشناسان در هر سدی برای مقابله با سیلاب‌ها، حداقل باید یک میلیارد از حجم مخزن خالی باشد، امروز می‌بینیم که متأسفانه مخازن ما پر شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان، با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال برنامه تغییر مذهب در مناطقی از استان است، گفت: حمله بی‌وقفه تبلیغاتی دشمنان در مرزهای استان نیازمند مقابله‌ای در بعد ملی است.

وی آماری از وضعیت موجود ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر در اردوگاه‌ها مستقر شده و چهل هزار نفر از روستاییان نیز حاضر به تخلیه روستاها نیستند!.

افشارنیا، ادامه داد: هم‌اکنون چندین اردوگاه اضطراری با ظرفیت هشتادوهفت هزار نفر در نظر گرفته شده در صورت لزوم مردم سیل‌زده را در آن‌ها اسکان دهیم که البته صد موکب نیز هم‌اکنون مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رئیس کل دادگستری خوزستان، در پایان گفت: تا دیروز جمع خسارت وارد شده به مناطق سیلابی ۱۱ هزار و پانصد میلیارد تومان است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha