پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی، رئیس دفتر جامعه مدرسین

حوزه/ رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه با ارائه گزارشی از حضور هیئت اعزامی این نهاد در مناطق سیل زده لرستان و خوزستان، گفت: طلاب و روحانیون از جمله اقشاری بودند که از همان ساعات اولیه در مناطق سیل زده در لرستان، خوزستان و گلستان حضور یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به اهواز ضمن تقدیر از اعضای هیئت رئیسه جامعه مدرسین در ابلاغ اعزام جمعی از اعضای جامعه به سرپرستی آیت الله حسینی بوشهری به مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان، عنوان کرد: در آغازین روز این سفر به لرستان رفتیم و از نقاط مختلف سیل زده استان به ویژه پلدختر و چگینی بازدید کرده و در طول مسیر عمق فاجعه سیل را لمس و از نزدیک خسارات وارد را دیدیم.

*مردم جنس خدمتگزاری خالصانه را می شناسند

رئیس دفتر جامعه مدرسین افزود: با ارتباط میدانی و چهره به چهره با مردم و روحانیت همچنین ستادهای مردمی به خصوص افراد و گروه های متعدد خدمات رسان و جهادی که از قم و سایر استان ها در منطقه حضور یافته بودند، شاهد  شور و نشاط در ستادهای مردمی، گروه های مختلف به ویژه تعامل ارزشمند و طلاب معظم حوزه های علمیه با مردم منطقه بودیم.

وی اظهار کرد: طلاب و روحانیون از شاخص ترین گروه هایی بودند که در سیل اخیر حضور چشمگیری داشتند و جای افتخار بود که طلاب از سراسر حوزه های علمیه به ویژه از خراسان شمالی، بیرجند و شهر قم برای امدادرسانی و کمک به سیل زدگان حضور یافته اند. امروز مردم جنس خدمتگزاری خالصانه را می شناسند و قدردان هستند.

*مردم از سپاه و طلاب قدردانی می کردند

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی بیان کرد: مردم از سپاه پاسداران و حضور طلاب قدردانی می کردند و این همراهی را مغتنم می شمردند و ابراز احساسات و قدردانی محبت آمیزی داشتند. حضور کوچه به کوچه و منطقه به منطقه هیئت اعزامی جامعه مدرسین و ابراز احساسات مردم گویای محبت و صدق درونی آنان داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز کسانی که در شهر و چه کسانی که در روستاهای سیل زده هستند با تمام وجودشان قدردان حضور و همدردی حوزه های علمیه و جامعه مدرسین و کمک رسانی در این سیل می باشند.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: طلاب و روحانیون از جمله اقشاری بودند که از همان ساعات اولیه در مناطق سیل زده لرستان، خوزستان و گلستان حضور یافتند و این خدمت رسانی در کنار نیروی های نظامی، انتظامی و ستادهای مردمی ادامه خواهد داشت.

*سفر به خوزستان

وی ادامه داد: بعد از سفر فشرده لرستان، هیئت اعزامی جامعه مدرسین به استان خوزستان رفت و در جلسه ستاد کمک های مردمی قرارگاه امام حسین(ع) که به همت آیت الله کعبی یکی از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه شکل گرفته، شرکت کرده و گزارش فعالیت های این ستاد را دریافت کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی افزود: آیت الله حسینی بوشهری سرپرست هیئت اعزامی جامعه مدرسین، با حضور خودشان و ابراز همدردی با مردم موجب تسکین آلام و اندوه سیل زدگان شدند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های هیئت اعزامی جامعه مدرسین دیدار با آیت الله موسوی جزایری بود و صحبت های خوبی در جهت چگونگی حمایت از مردم آسیب دیده انجام شد و به جمع بندی های خوبی رسیدیم.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه با اشاره به محتوای جلسات برگزار شده، اظهارداشت: یکی از جمع بندی ها این بود که مشکلات مردم در چند بخش است و باید هر یک با تدبیر و مدیریت رفع شود. مهار سیلاب یکی از مشکلات جدّی مردم خوزستان است که با وجود مهار بخشی از سیلاب هنوز خطراتی وجود دارد.

*برای رفع مشکلات سیل زدگان نیازمند عزم ملی هستیم

وی بیان کرد: در حال حاضر گروه های جهادی متعددی از نقاط مختلف کشور در خوزستان حضور دارند و سیل بندها بسته می شود، هر چند با مشکلاتی همراه است، از طرفی اسکان آسیب دیدگان یکی از دغدغه های جدّی بوده و جای تاسف دارد که به عنوان نمونه در بخش هایی از منطقه پلدختر مردم در وسط خیابان و کوچه ها بدون هیچ امکاناتی چادر زده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی متذکر شد: باید برای همه این ها از سوی دولت و مردم تدبیری اندیشیده شود و این کار عزم ملی بزرگی را می طلبد؛ سیل، آسیب های جدی به زندگی مردم زده است.

وی ادامه داد: ما به امکانات وسیع در استان های خوزستان، لرستان و گلستان نیاز داریم همه باید با جدیت حضور یابند تا اندکی از آلام این مردم مظلوم کم شود.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه افزود: ما نیاز به عزم ملی و جدی مسئولان به ویژه مجلس، دولت و پشتیبانی قوه قضائیه و حوزه های علمیه داریم.

*حمایت از سیل زدگان منحصر به امروز نباشد

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی افزود:همه باید کمک کنند تا گرفتاری های مردم که از این به بعد شروع می شود رفع گردد، مردم نگران بودند، زیرا در حال حاضر همه در کنارشان هستند اما مدتی بعد همه می روند، نباید این مردم را تنها رها کرد.

وی تاکید کرد: باید برنامه ریزی ها و تدبیر در راستای برطرف کردن همّ و غم مردم باشد؛ اگر این سیلاب ها با لایروبی رودخانه ها و کانال ها به خوبی تدبیر می شد این سیل عظیم را نداشتیم و کمتر به خیابان ها و خانه ها خسارات وارد می شد.

*دولت و مجلس برای بهبود وضع مردم سیل زده تدبیری بیندیشند

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: لازم است دولت و مجلس با برنامه ریزی و مدیریت جدی تر برای بهبود وضع مردم تدبیری بیندیشند و همچنین برای حریم همه رودخانه های در معرض سیل اقدامات عاجلی انجام دهند.

وی بیان کرد: شرایط ناگوار پیش آمده باعث افسردگی و غمگینی مردم شده است، منطقه در واقع تداعی کننده دوران دفاع مقدس است از جهتی همدلی و همبستگی مردم با نیروهای امدادی و خدماتی را می بینی، از سوی دیگر ویرانی منازل و کسب و کار مردم که واقعا بسیار اسفبار می باشد.

*مسئولان وعده های خود نسبت به سیل زدگان را محقق کنند

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی خطاب به مسئولان و دولتمردان، گفت: مسئولان  توجه داشته باشند وقتی مردم همه به صحنه می آیند و همه پای کار هستند، آن ها نیز باید به وعده های خود عمل کنند و وعده هایی که در حالت احساسی داده شده است به خوبی تحقق یابد.

*هوای خوزستان به سمت گرما می رود

وی گفت: هوای خوزستان به سمت گرما می رود و در این شرایط نمی توان مردم را در چادر مستقر کرد، باید مردم را از این گرفتاری ها نجات داد، این کمترین کاری است که باید برای مردم عزیز و مصیبت دیده خوزستان انجام داد.

گفت وگو : اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha