سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام حسین وحید پور

حوزه/ آزمون نهمین دوره تربيت مربي احكام به همت ستاد ترويج احكام در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسین وحیدپور در ابتدای جلسه آزمون نهمین دوره تربيت مربي احكام  که به همت ستاد ترويج احكام در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی قم برگزار شد، با اشاره به روند تشکیل ستاد ترویج احکام گفت: با توجه به‌ضرورت و اهمیت ترویج احکام دین و کمبود تشکیلات خاص در این خصوص، اساتید مطرح در زمینه بیان احکام، جلسات متعددی را با مدیر حوزه علمیه قم برگزار کردیم. سپس مقرر شد ستادی برای تبلیغ و ترویج احکام تشكیل شود؛ ازاین ‏رو با تشكیل هیئت مؤسس، حجج اسلام و المسلمین «محمدحسین فلاح ‏زاده، سید محمدتقی علوی و بنده» طرح «ستاد ترویج احكام دین» نیز تدوین از سال 1386 فعالیت ‏هایش را آغاز کرد و تاکنون هشت دوره برگزار کرده است  و امسال نیز دوره نهم برگزار می‌شود و این دوره روزی دو ساعت به مدت یک سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ستاد ترویج احکام بر پایه آموزش، پژوهش و تبلیغ استوار است اظهار داشت:هدف از فعالیت‌های آموزشی ستاد عبارتند از: آموزش عمومی و تخصصی احکام و فنون جدید در بیان احکام در گرایش­ های مختلف و آموزش غیرحضوری احکام به حوزویان شهرستانها.

این استاد حوزه در ادامه افزود: این آموزش‌ها عبارتند از: آشنایی بیشتر با احکام، آموزش اجرای عملی احکام ، ارتقای توانمندی در بیان احکام و کسب تجربه و تمرین ، فراگیری روش و نحوه محاسبه موارد فقهی ، تسلط (نسبی) بر پاسخگویی به مسائل فقهی و همچنین ، ایجاد انگیزه در جهت یادگیری و تبلیغ و ترویج احکام.

حجت الاسلام والمسلمین  وحیدپور با اشاره به فعالیت های موسسه خاطر نشان کرد: اهداف فعالیت‌های پژوهشی موسسه را می توان؛ تدوین کتب و نرم افزارهای احکام دین، تأسیس کتابخانه و نمایشگاه تخصصی احکام و بازنگری در رساله‌نویسی فقهی و ... خلاصه نمود.

وی بیان داشت: هدف از فعالیت‌های تبلیغی ستاد مواردی مانند؛ بیان احکام در رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری؛ تدوین، انتشار، پخش کتب و نرم افزارهای احکام، پاسخ‏گویی مؤثر به موضوعات مختلف احکام و ترویج و بیان احکام در نهادها، مجامع علمی و مراکز آموزشی می باشد.

این استاد حوزه در ادامه به بیان  رسالت ها و مأموریت های ستاد ترويج احكام پرداخت و خاطر نشان نمود: برخی از مأموریت ‏های ستاد عبارت است از: زمینه‏ سازی نظام مند برای ورود و تحکیم احکام فقهی در همه عرصه‏ های زندگی فردی و اجتماعی از طریق:  ارتباط و تعامل مستمر با مراجع عظام تقلید به‌ویژه در زمینه استفتای مسائل مستحدثه و نشر فتاوای آن‏ها برای رفع نیاز جامعه و همچنین طراحی و برگزاری دوره‏ ها و کارگاه‏ های آموزشی، تربیت مدرس و مبلغ احکام، تهیه، تولید و توزیع کتاب، مجله و نرم ‏افزارهای فقهی، پشتیبانی و تغذیه فقهی از رسانه ملی و تأمین نیروهای پاسخ‏گو به مسائل شرعی برای مراکز پاسخ‏گویی.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha