پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آخرالزمان

حوزه/ پژوهشگر موسسه امام خمینی(ره) گفت: فرقه‌ای انحرافی و آخرالزمانی به نام دونمه، یکی از عوامل براندازی حکومت اسلامی گرای ترکیه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی ستوده در کمیسیون «مهدویت و چالش‌های سیاسی» که در نوبت عصر برگزار شد، در مقاله‌ای با عنوان «نقش مدعیان دروغین در شکل‌گیری فرقه دونمه و تاثیر آن بر یهودیت و جامعه اسلامی» اظهار کرد: مفهوم انتظار در کنار محاسنی که برای جامعه اسلامی به ارمغان می‌آورد اما آسیب‌هایی نیز به همراه داشته که یکی از آنها، ظهور مدعیان دروغین است.

وی افزود: در زمان حکومت عثمانیان، فرقه‌ای یهودی – اسلامی با سوء استفاده از فضای انتظار شکل گرفت.

این پژوهشگر حوزه مهدویت با بیان اینکه شاکله تمام فرقه‌های انحرافی در تمام ادیان ماهیتی یکسان دارد گفت: یهودیت مثل تمام دیگر ادیان موعودباور، مدعیان دروغین را به خود دیده است.

وی ادامه داد: جریانی شبهه صهیونیستی، اداره فرقه را بر عهده داشته و چهره‌ای کاریزماتیک از رهبران آن به دست داده است و شباهت زیادی هم با بابیت و بهائیت در تشیع دارد.

حجت‌الاسلام  طباطبایی ستوده با اشاره به ماجرای مسلمان شدن شبتای یکی از رهبران این فرقه و تبعیت دیگر یهودیان از او عنوان کرد: آنها فرقه «دونمه» را تشکیل دادند که به معنای بازگشت بوده است.

این پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: دونمه، آسیب‌های زیادی به مفهوم انتظار در یهودیت و اسلام وارد کرد که مهمترین آنها عبارتند از یأس و ناامیدی، اباحه‌گری، بی بند و باری و فساد اخلاقی و ظهور مدعیان و فرقه‌های انحرافی بعدی بوده است همچنین در ترکیه، به ساختار نظام سیاسی نفوذ کردند و یکی از عوامل اصلی براندازی حکومت اسلامی هم در این کشور به شمار می‌روند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha