جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرهنگ محسن محمودی

حوزه/ رییس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت تبریز گفت: باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی را احیا و فرهنگ‌سازی نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، جلسه بصیرتی و هم‌اندیشی مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز با موضوع «تبیین آسیب‌ها و کارکردهای فضای مجازی»، با سخنرانی رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی، در مسجد حاج صفرعلی با حضور طلاب و اساتید برگزار شد.

سرهنگ محسن محمودی، رءیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی در این جلسه ضمن تعریف فضای مجازی و تشریح تفاوت آن با فضای سایبری، گفت: فضای مجازی یک سری واقعیت‌های ناملموس اما قابل کنترل هستند که هم فرصت است و هم تهدید، لذا باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی را احیا نموده و این واجب فراموش شده الهی که جای آن در این فضا خالی است فرهنگ سازی کنیم.

وی ضمن برشمردن واحدهای امنیت در یک تلفن همراه، به تشریح آسیب های این فضا و نحوه تعامل و استفاده صحیح طلاب پرداخت و افزود: در فضای مجازی محرمانگی، دسترسی و یکپارچگی سه رکن اصلی می باشد که اگر در هر کدام از آنها غفلت کرده و به خطر بیفتد، می توان گفت که اطلاعات کاربر مورد سرقت قرار گرفته است.

رییس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در خواست ما از والدین این است که نسبت به استفاده کودکان خود از فضای مجازی و بازی های رایانه ای حساسیت بیشتری به خرج دهند.

در پایان این جلسه از طرف پلیس فتای آذربایجان‌شرقی لوح تقدیری به حجت‌الاسلام زارع‌زاده نجفی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha